Testosterone Deficiency

היעילות של טיפול בהורמוני מין או אגוניסט ל-GnRH לדיכוי גונאדות בטרנסג’נדרים (J Clin Endocrinol Metab)

טסטוסטרון

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול בפרוגסטין ו/או אגוניסט ל-GnRH יינתן רק למטופלים ללא דיכוי גונאדות מספק תחת טיפול בטסטוסטרון או אסטרדיול.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי במטרה לקבוע את שכיחות המקרים בהם טיפול בטסטוסטרון אסטרדיול בלבד לדיכוי גונאדות במטופלים טרנסג’נדרים ולקבוע את התדירות וטווח רמות אסטרדיול בדם מעל לטווח התקין בגברים בטרנסג’נדרים שטופלו בטסטוסטרון.

מדגם המחקר כלל 65 גברים טרנסג’נדרים -33 נשים טרנסג’נדריות בגילאי 18 שנים ומעלה אשר לא קיבלו פרוגסטין או GnRH. במסגרת המחקר, גברים טרנסג’נדרים קיבלו טסטוסטרון בזריקות או ג’ל ונשים טרנסג’נדריות קיבלו אסטרדיול פומי או תת-עורי.

בגברים טרנסג’נדרים הסמן לדיכוי שחלתי היה אל-וסת ובגברים טרנסג’נדרים הסמן לדיכוי אשכים היה רמות טסטוסטרון מתחת ל-50 ננוגרם/ד”ל.

חציון רמות טסטוסטרון כולל בגברים טרנסג’נדרים עמד על 712 ננוגרם/ד”ל. תחת טיפול בטסטוסטרון בלבד, 90.8% מהגברים הטרנסג’נדרים השיגו אל-וסת וב-49.2% תועדו רמות אסטרדיול בדם מעל לטווח התקין בנשים. בנשים טרנסג’נדריות, חציון רמות אסטרדיול עמד על 129.2 פיקוגרם/מ”ל. תחת טיפול אסטרדיול בלבד, 84.8% מהנשים הטרנסג’נדריות השיגו דיכוי הולם של תפקוד האשכים.

לסיכום, טיפול בטסטוסטרון ואסטרוגן לרוב יעיל ללא מתן פרוגסטין או אגוניסט ל-GnRH לדיכוי תפקוד גונאדות בטרנסג’נדרים. החוקרים מציעים כי טיפול בפרוגסטין ו/או אגוניסט ל-GnRH יינתן רק למטופלים ללא דיכוי גונאדות מספק תחת טיפול בטסטוסטרון או אסטרדיול.

J Clin Endocrinol Metab. 2021 Apr 23;106(5):e2365-e2366

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה