Trauma

עלייה במספר הנפגעים הקשים מתאונות של אופנים חשמליים בישראל (מכון גרטנר)

קורקינט

מכון גרטנר שבמרכז הרפואי שיבא: עלייה במספר הנפגעים קשה ואנוש מאופניים וקורקינטים חשמליים בחציון הראשון של 2022

היום (ד’) פרסם מכון גרטנר, המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה שבמרכז הרפואי שיבא, את סיכום נתוני ההיפגעות מאופניים וקורקינטים חשמליים בישראל לחציון הראשון של שנת 2022.

להלן עיקרי הדו”ח:

• בחציון הראשון של שנת 2022, עמד אחוז הנפגעים קשה ואנוש על כ-16% מכלל הרוכבים המאושפזים עקב תאונות עם אופניים או קורקינט חשמליים, בדומה לשנים האחרונות. מסתמנת מגמת עלייה במספר הנפגעים קשה ואנוש בחציון הראשון של השנה, לאורך השנים.

• בחציון הראשון של שנת 2022, אושפזו 82 נפגעים עם פגיעת ראש משמעותית, נתון גבוה ב- 11% מזה של החציון הראשון של 2021. בפרט, חל גידול של 22% במספר רוכבי הקורקינט החשמלי שסבלו מפגיעת ראש משמעותית.

• מסכימת כלל המאושפזים בחציונים הראשונים של שנים 2013-2022 עולה כי 374 (81%) מהנפגעים קשה ואנוש הם רוכבי אופניים חשמליים ו-90 (19%) הם רוכבי קורקינטים חשמליים.

ד”ר מורן בודס, מנהל המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה: “על אף הירידה הקלה במספר הפצועים שאושפזו בחציון הראשון של שנת 2022 (ביחס לתקופה המקבילה אשתקד), אנחנו ממשיכים לראות מגמות מדאיגות בהיפגעות רוכבי כלים חשמליים זעירים, בפרט קורקינטים. בשנים האחרונות, כמעט אחד מכל חמישה פצועים שמגיעים למערך האשפוז הוא פצוע קשה או אנוש. רוכבי אופניים וקורקינטים חייבים לציית לחוקי התנועה, לחבוש קסדה תקנית ולעמוד בכל הוראות החוק בזמן השימוש בכלים אלה”.

תקשורת המרכז הרפואי שיבא

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה