Viral Infections

אלימות כנגד צוותים רפואיים במהלך מגפת קורונה (Current Problems in Cardiology)

Violence
מחקר חדש שפורסם ב- Current Problems in Cardiology הראה כי אלימות מילולית ופיזית נגד צוותי בריאות באמריקה הלטינית הייתה נפוצה מאוד במהלך מגפת COVID-19

מחקר חדש שפורסם ב-Current Problems in Cardiology הראה כי אלימות מילולית ופיזית נגד צוותי בריאות באמריקה הלטינית הייתה נפוצה מאוד במהלך מגפת COVID-19. לאחר שהתרחש אירוע אגרסיבי או התעללות, 56% מהרופאים שקלו לשנות את משימות הטיפול שלהם, ויותר משליש שקלו להתפטר מעבודתם. החוקרים, בתמיכת האגודה הבין-אמריקאית לקרדיולוגיה, פיתחו סקר כדי לאפיין את תדירות וסוגי ההתעללות איתם התמודדו אנשי מקצוע בתחום הבריאות. הם הזמינו אנשי מקצוע בתחום הבריאות מאמריקה הלטינית שסיפקו טיפול מאז מרץ 2020 להשתתף. בין ינואר לפברואר 2022, 3544 משתתפים מ-19 מדינות השתתפו בסקר. מתוכם, 70.8% היו רופאים, 16% היו אחיות ו-13.2% היו חברי צוות בריאות אחרים כגון צוות מנהלי וטכנאים. כ-58.5% היו נשים, ו-74.7% סיפקו טיפול ישיר לחולים עם COVID-19.

בסך הכל, 54.8% מהנשאלים דיווחו על מעשי תוקפנות. מתוך קבוצה זו, 95.6% דיווחו על התעללות מילולית, 11.1% דיווחו על התעללות פיזית ו-19.9% דיווחו על סוגים אחרים של התעללות, כולל מיקרו-אגרסיביות. כ-13% מהנשאלים דיווחו שהם חוו צורה כלשהי של תוקפנות מדי יום, 26.4% חוו אלימות מדי שבוע, ו-38.8% דיווחו על אלימות כמה פעמים בחודש. בדרך כלל, באירועים היו מעורבים קרובי משפחה של חולים או גם החולים וגם קרוביהם. כמעט מחצית מאלו שדיווחו על התעללות חוו תסמינים פסיכוסומטיים לאחר האירוע, ו-12% פנו לטיפול פסיכולוגי. הצוות המנהלי היה בסיכון גבוה פי 3.5 לחוות התעללות בהשוואה לעובדי בריאות אחרים. רופאים ואחיות היו בסבירות גבוהה פי שניים לחוות התעללות. בנוסף, נשים, צוות צעיר יותר ואלו שעבדו ישירות עם חולי COVID-19 נטו יותר לדווח על התעללות.

עובדי שירותי בריאות מקהילות מסוימות התמודדו גם עם תוקפנות רבה יותר. במחקר של CMAJ Open שפורסם בנובמבר 2021, עובדי בריאות אסייתיים חוו יותר אפליה, מיקרו-תוקפנות גזעית, איומים באלימות ומעשים אלימים במהלך המגיפה. נשים ועובדים בחזית עם מגע ישיר עם מטופלים היו בסבירות גבוהה יותר להתמודד עם התעללות מילולית ופיזית.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-Current Problems in Cardiology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה