מענק יוקרתי של קרן ISF לקידום רפואה ממוקדת אישית הוענק לקבוצת מחקר בו שותף ד”ר נדב רפופורט מאוניברסיטת בן גוריון בנגב (הודעת אוניברסיטת בן גוריון)

מחקר בנושא המנגנונים המובילים ליצירת אבנים בכליות קיבל מענק מטעם קרן ISF לקידום רפואה ממוקדת אישית (רמ”א) על סך כ- 2.5 מיליון שקלים.

באמצעות המענק החוקרים יבחנו את תהליך יצירת האבנים מקרוב בעזרת מכשור מיוחד אשר ינתח את ההרכב של אבנים שונות ברמה מרחבית. כלומר הנתונים שיאספו הם אילו חלבונים ואילו מטאבוליטים נמצאים באיזורים שונים באבן, וכך ללמוד על הבדלים בין התגבשות ראשונית של האבן ובין המשך הגדילה לאורך זמן. בכך, יפיקו מידע אודות ההרכבים הנמצאים באבנים השונות ואף יעמיקו בהבדלים ביניהן. בנוסף, על ידי קישור לתיקים הרפואיים של החולים החוקרים ילמדו כיצד ניתן למנוע את התפתחות האבנים.

את המחקר מובילים ד”ר נדב רפופורט מהמחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע באוניברסיטת בן גוריון בנגב, ד”ר דביר גור מהמחלקה לגנטיקה מולקולרית במכון ויצמן למדע, פרופ’ מרדכי דובדבני מהמרכז הרפואי הדסה וד”ר דורית זילברמן מהמרכז הרפואי ע”ש שיבא והוא צפוי להימשך כשנתיים.

“בעזרת מחקר זה נוכל להבין מקרוב את ההרכב של אבני כליה מסוגים שונים ועל ההבדלים בין מטופלים שונים, סוגי אבנים שונים ועל תהליך ההתגבשות וההתפתחות של האבנים. תוצאות מחקר זה יוכלו לקדם אותנו לקראת רפואה אישית מונעת”, הסביר ד”ר נדב רפופורט מהמחלקה להנדסת מערכות תוכנה מידע באוניברסיטת בן גוריון בנגב.

בתמונה, ד”ר נדב רפופורט. קרדיט: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון בנגב

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה