זיהום בקורונה מעלה את הסיכון לקדם-רעלת היריון בנשים עם סוכרת או יתר לחץ דם (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society for Maternal-Fetal Medicine)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Society for Maternal-Fetal Medicine עולה כי בנשים הרות עם סוכרת או יתר לחץ דם טרם ההיריון אשר נדבקו בקורונה תועד סיכון מוגבר לקדם-רעלת היריון. בנוסף, בנשים עם COVID-19 תועד סיכון מוגבר ללידה מוקדמת, בהשוואה לאלו שלא נדבקו בנגיף.

החוקרים מסבירים כי נשים הרות שנבדקו בקורונה מצויות בסיכון מוגבר לסיבוכים בהשוואה לנשים לא-הרות עם COVID-19. גורמי סיכון למחלה נשימתית חמורה בהיריון כוללים בין היתר מחלות כרוניות טרם ההיריון, כולל יתר לחץ דם, סוכרת והשמנה. מחלה חמורה משנית ל-COVID-19 בהיריון נקשרה עם סיכון מוגבר לקדם רעלת היריון ולידה מוקדמת.

במסגרת המחקר נבחנו התוצאות באם וביילוד ב-100 הלידות הראשונות של נשים עם COVID-19 (גיל ממוצע של 26.81 שנים) בתקופה שבין אפריל ועד אוקטובר בשנת 2020, אל מול 100 הלידות הראשונות של אימהות ללא COVID-19 (גיל ממוצע של 26.65 שנים) בין ינואר ועד דצמבר בשנת 2020.

בקרב נשים עם COVID-19 תועד סיכון מוגבר ללידה מוקדמת, בהשוואה לנשים ללא הזיהום (64% לעומת 31%, p<0.001). תינוקות לאימהות עם COVID-19 היו בסיכון מוגבר משמעותית לאשפוז ביחידות טיפול נמרץ יילודים, בהשוואה לאלו שנולדו לאימהות ללא הזיהום (44 לעומת 18 אשפוזים) והם שהו ביחידות טיפול נמרץ לתקופה ארוכה יותר.

לאחר תקנון לסוכרת, בנשים עם יתר לחץ דם ו-COVID-19 תועד סיכון גבוה משמעותית לקדם-רעלת היריון, בהשוואה לנשים ללא יתר לחץ דם עם COVID-19 (יחס סיכויים מתוקן של 4.3, רווח בר-סמך 95% של 1.5-12.4). עם זאת, לא תועד סיכון מוגבר לקדם רעלת היריון בנשים עם יתר לחץ דם ללא COVID-19, בהשוואה לנשים ללא יתר לחץ דם.

בדומה, לאחר תקנון ליתר לחץ דם בנשים עם COVID-19 וסוכרת, זוהה סיכון מוגבר משמעותית לקדם רעלת היריון בנשים ללא סוכרת (יחס סיכויים מתוקן של 3.9, רווח בר-סמך 95% של 1.2-12.5). גם במקרה זה לא זוהה סיכון מוגבר לקדם-רעלת היריון לאחר תקנון ליתר לחץ דם בנשים עם סוכרת וללא COVID-19.

ממצאי המחקר מעידים כי בנוכחות יתר לחץ דם או סוכרת, נשים הרות עם COVID-19 מצויות בסיכון מוגבר לקדם רעלת היריון. כמו כן, נשים עם COVID-19 מצויות בסיכון מוגבר משמעותית ללידה מוקדמת. עוד עולה מהנתונים כי סיבוכים ביילוד נפוצים יותר בתינוקות לאימהות עם COVID-19, גם לאחר תקנון לגיל היריון.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society for Maternal-Fetal Medicine

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה