בדיקת טרופונין לבבי עשויה לסייע בהחלטה לחזרה לפעילות ספורט של ספורטאים תחרותיים לאחר זיהום בקורונה (J Am Heart Assoc)

 לבדיקת טרופונין לבבי חריגה כבדיקת סקר להערכה לבבית לפני חזרה לפעילות ספורט של ספורטאים תחרותיים שחלו בקורונה תועלת מוגבלת, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of the American Heart Association.

 פרוטוקולים מוקדמים לבדיקה לבבית לקראת חזרה לפעילות ספורט של ספורטאים תחרותיים לאחר זיהום בקורונה ממליצים על בדיקת טרופונין לבבי כבדיקת סקר למעורבות לבבית. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להגדיר את הדיוק האבחנתי של טרופונין לבבי בספורטאים שעברו בדיקות קרדיווסקולאריות לאחר זיהום בקורונה.

 המחקר התצפיתי, פרוספקטיבי מ-ORCCA (Outcomes Registry for Cardiac Conditions in Athletes) כללו ספורטאים שעברו בדיקת טרופונין לבבי ככל מפרוטוקולים לחזרה לפעילות לאחר זיהום בקורונה. רמות טרופונין לבבי סווגו לרמה לא-מדידה, רמה מדידה אך בטווח התקין ורמה חריגה (מעל אחוזון 99%). מעורבות סבירה או דפיניטיבית של נגיף הקורונה בשריר הלב נבחנה בין אלו עם ערכי טרופונין לבבי תקינים ואלו עם ערכים חריגים.

 החוקרים מדווחים כי 3,184 מבין 3,685 (86%) ספורטאים ממדגם ORCCA ענו על קריטריוני ההכללה במחקר (גיל ממוצע של 20 שנים, 32% נשים). חציון מרווח הזמן מהאבחנה של קורונה ועד לבדיקת טרופונין לבבי עמד על 13 ימים.

 מהנתונים עולה כי ב-2,942 ספורטאים (92%) ריכוז טרופונין לבבי היה לא-מדיד, ב-210 ספורטאים (7%) הריכוז היה מדיד אך בטווח התקין וב-32 ספורטאים (1%) ריכוז טרופונין לבבי היה חריג.

 מבין 32 הספורטאים עם בדיקת טרופונין לבבי חריגה, 19 (59%) עברו בדיקת MRI של הלב, 30 (90%) עברו אקו-לב ובחולה אחד (3%) לא בוצעה הדמיה לבבית. ספורטאי אחד עם ריכוז טרופונין חריג ענה על הקריטריונים לאבחנה סבירה או דפיניטיבית של מעורבות שריר הלב בנגיף הקורונה.

 בכלל המדגם, ב-21 מבין 3,184 חולים (0.7%) תועדה מעורבות שריר הלב בזיהום בקורונה, מבין אלו, ב-20 חולים (95%) רמות טרופונין היו תקינות.

 החוקרים מסכמים וכותבים כי לבדיקת טרופונין לבבי חריגה במהלך בדיקות סקר בשאלת חזרה לפעילות ספורט של ספורטאים תחרותיים לאחר זיהום בקורונה שימושיות מוגבלת.

 

J Am Heart Assoc, Aug 5, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה