מעכבי SGLT2 בחולי HFpEF עשויים להפחית אירועים קרדיווסקולריים (NEJM)

מחקר חדש מראה שחומרים מקבוצת מעכבי סודיום-גלוקוז קוטרנספורטר 2 (SGLT2) עשויים להפחית את השכיחות של אירועים קרדיווסקולריים בחולי HFpEF

מחקר חדש שפורסם ב-NEJM וניתוח נוסף שלו הוצג בפגישה השנתית של האגודה האירופית לחקר סוכרת (EASD) 2022, מראה ששתי תרופות מקבוצת מעכבי סודיום-גלוקוז קוטרנספורטר 2 (SGLT2) עשויים להפחית משמעותית את השכיחות של אירועים קרדיווסקולריים שליליים בחולים עם אי ספיקת לב עם מקטע פליטה מופחת (HFpEF), מחלה שכיחה במיוחד במטופלים עם סוכרת מסוג 2, השמנת יתר או שניהם. לא זו אף זו, מעכבי SGLT2 אלה פועלים גם לצמצום אירועי מוות קרדיווסקולרי או החמרה של אי ספיקת לב בחולים עם HFpEF וסוכרת כפי שהם פועלים עבור אנשים עם רמות גלוקוז תקינות בדם.

ניתוח נוסף של תוצאות מחקר DELIVER שחילק את קבוצת המחקר על בסיס המצב הגליקמי שלהן הוכיח את יעילותו של dapagliflozin, מעכב SGLT2, עבור חולים עם HFpEF ללא קשר לשאלה אם היו להם סוכרת מסוג 2, טרום סוכרת או היו נורמוגליקמיים בתחילת המחקר. הטיפול ב-dapagliflozin הוריד את שכיחות התוצא העיקרי של המחקר – מוות קרדיווסקולרי או החמרה באי ספיקת לב בשיעור משמעותי של 18% ביחס לפלצבו, זאת בקרב כל החולים שנרשמו.

המחקר הראה שהטיפול היה קשור להפחתת סיכון יחסית של 23% בקרב מטופלים עם נורמוגליקמיה, ירידה של 13% במטופלים עם טרום סוכרת, וירידה של 19% בקרב אלו עם סוכרת מסוג 2, ללא הבדל משמעותי בין שלוש תת הקבוצות.

בנוסף, החוקרים דיווחו כי מבין 6259 המטופלים בניסוי עם HFpEF, 50% סבלו מסוכרת, 31% הוגדרו כטרום סוכרת, ו-19% הוגדרו כנורמוגליקמים. הממצא מדגיש שוב את השכיחות הגבוהה של דיסגליקמיה בקרב מטופלים עם HFpEF. בעבר, ניתוח משני של נתונים מניסוי ה-EMPEROR-Preserved העלה ממצאים דומים עבור אמפגליפלוזין שהראה את יעילות התרופה עבור אנשים עם HFpEF בטווח הנ”ל של רמות הגלוקוז.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-NEJM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה