משרד הבריאות הורה בסיום השימוע ליחידת ההפרייה באסותא ראשון לציון על הפחתה של 50% במספר מחזורי הטיפול ביחידה (דוברות משרד הבריאות)

משרד הבריאות

אמש הודיע משרד הבריאות על החלטתו לאחר השימוע שנערך ליחידת ההפריה באסותא ראשון לציון ב-9.11.22, בו נכחו ראשי “אסותא” והייעוץ המשפטי של בית החולים.

ד”ר הגר מזרחי, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות שמובילה את בדיקת הנושא, בחנה את מכלול הנתונים והחליטה כי חרף הפעולות המתקנות הרבות שננקטו על ידי אסותא ראשון לציון, עדין קיימים ליקויים העלולים לפגוע בבטיחות ובבריאות המטופלים. הליקויים שנמצאו כללו תהליכי עבודה לקויים במעבדה, צפיפות משמעותית במעבדת הפוריות, והעדר תיק קליני ממוחשב לניהול הרשומה הרפואית.

כזכור, באמצע אוקטובר נשלח דוח הבקרה של משרד הבריאות ביחידה על פיו קיימים נושאים העומדים בסטנדרט הרפואי ונדרש לשמרם, ומאידך קיימים תחומים בהם נמצאו ליקויים בטיחותיים משמעותיים שתיקונם נדרש באופן מיידי.בהתאם לדוח הבקרה, הנושאים שחויבו בטיפול מיידי הינם ליקויים הנוגעים לבטיחות הטיפול וכן ליקויים הקשורים לתהליכי זיהוי מטופלות ולתיעוד רפואי חסר. בין השאר נמצא כי התקינה ביחידה חסרה, כי היחידה סובלת מצפיפות פיזית ומתשתיות הנדסיות שאינן בהלימה לכמות המקרים המטופלים ביחידה, וכי כל אלה מהווים גורמים תורמים לליקויים בבטיחות הטיפול.

היום, הודיעה ד”ר מזרחי לאסותא מרכזים רפואיים כי על מנת לשמור על טובת המטופלות בבית החולים אסותא ראשון לציון וכן על מנת להגן על בריאות הציבור הוחלט כי ניתן יהיה לאפשר המשך פעילות היחידה, אך יש להפחית במחצית את מחזורי הטיפול ביחידה. ד”ר מזרחי הסבירה במסיבת העיתונאים שנערכה היום כי לא ניתן לסגור את היחידה לאור העובדה כי הדבר ידרוש ניוד של עוברים קפואים מה שעלול לגרום לפגיעה בהם ומאידך עלול לנתק את הקשר בין הרופא.ה המטפל.ת שליווה את המטופלת ושהיא נותנת בו אמון ובכך לשבור את הרצף הטיפולי.

משרד הבריאות יבחן בהמשך הנחיות אלו ויבחן את הרחבה מחודשת של השירות ביחידה במידה ויבוצעו שינויים מהותיים הכוללים:
1. תיקון תהליכי העבודה ביחידה, בדגש על תהליכי זיהוי, תיעוד ושדרוג תשתיות פיזיות ושיפור תהליכי עבודה מתוך מטרה למנוע טעויות ו ולטובת ייצור רצף תהליכי נח לעובדים.
2. הפעלת תיקים קליניים ממוחשבים באופן מלא, לרבות מרפאה ומעבדה, אשר תאפשר מעקב רשומה רפואית סדור.

במידה ויחול שינוי מהותי בפרמטרים הללו, המשרד יבחן את האפשרות להרחבת היקף הפעילות לאחר בקרה ביחידה. בהתאם למהות השינוי והיקפו ניתן יהיה לשקול העלאת הפעילות, במבנה ובהיקף כח האדם הנוכחיים, עד ל 75% מהיקף מחזורי הטיפול המקורי שנעשה בבית החולים.

עוד הדגישה ד”ר מזרחי כי ישנן פעולות נוספות שעל אסותא ראשון לציון להשלים בהקדם האפשרי אל מול גורמי המקצוע המתאימים במשרד הבריאות.

שירה סולומון
דוברת משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה