השפעות זיהום בקורונה וחומרת הזיהום על האיזון הגליקמי ומשקל הגוף בטווח הארוך בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Diabetes Care)

קורונה

בחולים עם אבחנה קודמת של סוכרת מסוג 2 לא תועד שינוי משמעותי בריכוז המוגלובין מסוכרר או במשקל הגוף בטווח הארוך לאחר זיהום בנגיף קורונה, אם כי בחולים שנדבקו בנגיף ונדרשו להנשמה מלאכותית תועדה ירידה בהמוגלובין מסוכרר לאחר הזיהום, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Diabetes Care.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין זיהום בנגיף הקורונה וחומרת הזיהום ובין האיזון הגליקמי ומשקל הגוף בטווח הארוך בחולים עם סוכרת מסוג 2 בארצות הברית.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שהתבסס על רשומות רפואיות ממוחשבות של חולים עם זיהום בקורונה ממאגר National COVID Cohort Collaborative. הם התמקדו בחולים בגילאי 18 שנים ומעלה עם אבחנה של סוכרת מסוג 2 ולפחות מדידה אחת של המוגלובין מסוכרר ומשקל גוף לפני ולאחר מועד אבחנת זיהום בקורונה או תוצאה שלילית לקורונה. לאחר התאמה במאפיינים דמוגרפיים, מחלות רקע ותרופות לטיפול בסוכרת, יצרו החוקרים שני מדגמים תואמים.

התוצא העיקרי של המחקר היה ריכוז המוגלובין מסוכרר ממוצע לאחר אבחנת קורונה ומשקל הגוף הממוצע לאחר אבחנת קורונה לאורך תקופה של שנה אחת החל מ-90 ימים לאחר תאריך האינדקס בקרב חולים עם זיהום בקורונה וחולים ללא זיהום בנגיף. תוצאים משניים כללו את ריכוז המוגלובין מסוכרר הממוצע ומשקל הגוף לאחר תאריך האינדקס בחולים שנדרשו לאשפוז או הנשמה מלאכותית.

מהנתונים עולה כי לא היו הבדלים משמעותיים בריכוז המוגלובין מסוכרר ממוצע או במשקל הגוף לאחר תאריך האינדקס בחולים שנדבקו בקורונה, בהשוואה לביקורות. הנשמה מלאכותית לוותה בירידה בריכוז המוגלובין מסוכרר ממוצע לאחר COVID-19.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במדגם רב-מרכזי של חולים מארצות הברית עם אבחנה קודמת של סוכרת מסוג 2, לא תועד שינוי משמעותי בממוצע המוגלובין מסוכרר או משקל הגוף בטווח הארוך לאחר זיהום בקורונה. הנשמה מלאכותית לווה בירידה בריכוז המוגלובין מסוכרר לאחר הזיהום הנגיפי.

 

Diabetes Care, Nov 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה