שכיחות גבוהה של תסמינים אוטונומיים בחולי מיגרנה (Front Neurol)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Neurology מדווחים חוקרים על שכיחות גבוהה של תסמינים אוטונומיים בחולים עם מיגרנה. עם זאת, מהנתונים עולה כי אין קורלציה בין תסמינים אוטונומיים ובין תדירות כאבי ראש.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות תסמינים אוטונומיים בחולים עם מיגרנה ובמחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את השכיחות ונטל תסמינים אוטונומיים בחולי מיגרנה ולקבוע את הקשר עם תדירות מיגרנה.

מחקר העוקבה הפרוספקטיבי כלל חולים שטופלו במרכז שלישוני יחיד בין ספטמבר 2020 ועד יוני 2022, אשר השלימו מספר סקרים, כולל את שאלון COMPASS-31 (או Composite Autonomic Symptom Scale), כלי מהימן להערכת תסמינים אוטונומיים.

מדגם המחקר כלל 43 חולים (66.7% נשים; גיל חציוני של 42 שנים), אשר בתחילת המחקר דיווחו על 20 ימי כאבי ראש בחודש וקרוב לשני-שליש (65.1%) ענו על הקריטריונים להגדרת מיגרנה כרונית לפי ICHD-3.

מדד COMPASS-31 משוקלל מוגבר משמעותית דווח ב-60.5 מהמשיבים לשאלונים (ממוצע של 30.3 נקודות) בתחילת המחקר. לאחר 12 חודשי טיפול, שיפור משמעותי דווח בתדירות מיגרנה (חציון מספר ימי מיגרנה בחודש ירד מ-20 ל-8.7 ימים) ומוגבלות לפי מדד Migraine Disability Assessment Score (ירידה מ-67 ל-48 נקודות), אך לא חל שינוי בתסמינים אוטונומיים.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר אם נדרשים טיפולים ספציפיים לתסמינים אוטונומיים ואת המנגנונים הפתופיזיולוגיים בבסיס תסמינים אלו.

 

Front Neurol, Nov 3, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה