התועלת של Onabotulinium Toxin A להקלה על תכונות כפייתיות-טורדניות בחולים עם מיגרנה כרונית (Brain Sci)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Brain Sciences עולה כי בקרב חולים עם מיגרנה כרונית שכיחות גבוהה של תכונות כפייתיות-טורדניות, כאשר אלו עשויות להשפיע על התגובה לטיפול ב- Onabotulinium Toxin A.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התמכרות לתרופות עשויה לשחק תפקיד חשוב בחולים עם מיגרנה כרונית וכאבי ראש משנית לשימוש יתר בטיפול תרופתי. קיים קשר בין מחלות פסיכיאטריות ובין מיגרנה כרונית, אך אין נתונים רבים אודות הקשר בין הפרעה כפייתית-טורדנית ובין מיגרנה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את שיעורי הימצאות תכונות כפייתיות-טורדניות בחולים עם מיגרנה כרונית עם כאבי ראש משנית לשימוש יתר בתרופות ואת ההשפעה של טיפול ב- Onabotulinium Toxin A.

מדגם המחקר כלל 75 חולים עם מיגרנה כרונית וכאב ראש משנית לשימוש יתר בתרופות, אשר טופלו ב- Onabotulinium Toxin A במרכז הרפואי של החוקרים. בתחילת המחקר ולאחר ארבעה מחזורי טיפול, הושלמה הערכת נטל מיגרנה ונוכחות תכונות כפייתיות-טורדניות באמצעות סולם OCI-R (או Obsessive Compulsive Inventory-Revised).

בתחילת המחקר, ב-28% מהחולים תועדו מדדי OCI-R בטווח גבולי מבחינת הפרעה טורדנית-כפייתית, בעוד שב-22.7% תועד מדד בטווח הפתולוגי של ההפרעה הפסיכיאטרית. החוקרים זיהו קשר משמעותי בין שיפור בכאבי ראש ובין עליה במספר המשתתפים עם מדדי OCI-R בטווח התקין בעת הביקור הראשון להתחלת טיפול ב- Onabotulinium Toxin A ובעת מחזור הטיפול האחרון, בעוד שבחולים עם מדד OCI-R בטווח פתולוגי בעת הביקור הראשון תועדה שכיחות גבוהה יותר משמעותית של מיגרנה כרונית בעת מחזור הטיפול הארון.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהשערה לפיה הפרעת התמכרות עשויה לעמוד בבסיס מיגרנה כרונית עם כאב ראש משנית לשימוש-יתר בתרופות. הערכה לתכונות כפייתיות-טורדניות עשויה לסייע בבחירה טובה יותר של חולים לטיפול תרופתי, שכן מהנתונים עולה כי בחולים עם תכונות אלו שיעורי תגובה נמוכים יותר לטיפול ב- Onabotulinium Toxin A.

 

Brain Sci, Nov 17, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה