שכיחות נמוכה של זיהום הליקובקטר פילורי במטופלים עם השמנה חמורה (Obes Surg)

השמנה Obesity

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Obesity Surgery עולה כי בקרב מטופלים עם השמנה חמורה המופנים לניתוח בריאטרי שיעורי הימצאות נמוכים של זיהום בהליקובקטר פילורי.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את שיעור זיהומי הליקובקטר פילורי מוכחים היסטולוגית במטופלים המופנים לניתוח בריאטרי ולזהות גורמי סיכון לזיהום החיידקי.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל מטופלים שעברו ניתוח בריאטרי עם כריתת קיבה בבית חולים יחיד בין ינואר 2004 עד ינואר 2019. לכל מטופל דגימה ניתוחית נשלחה להערכה אנטומית ופתולוגית לקביעת נוכחות דלקת קיבה או ממצאים חריגים אחרים. במקרים בהם זוהתה עדות לדלקת של הקיבה, אבחנה של זיהום בהליקובקטר פילורי אושרה על-סמך הערכה היסטלוגית או אימונוהיסטוכימית לזיהוי אנטיגן הליקובקטר פילורי.

החוקרים אספו 6,388 דגימות זמינות להערכה (4,365 נשים, 2,023 גברים) ממטופלים בגיל ממוצע של 44.9 שנים ומדד מסת גוף ממוצע של 49.3 ק”ג/מ2.

שיעור זיהומי הליקובקטר פילורי מוכחים היסטולוגית עמד על 6.3% (405 מקרים). לא תועד הבדל מובהק סטטיסטית במין, מדד מסת גוף ומשקל הגוף בין מטופלים חיוביים להליקובקטר פילורי ואלו בהם לא הייתה עדות לזיהום החיידקי.

מניתוח סטטיסטי עלה כי גיל הינו גורם סיכון לזיהום בהליקובקטר פילורי באוכלוסייה זו (יחס סיכויים של 1.02, רווח בר-סמך 95% של 1.01-1.03 לכל עליה של שנה אחת בגיל; יחס סיכויים של 1.26, p<0.0001, רווח בר-סמך 95% של 1.14-1.40 לכל עליה של 10 שנים בגיל המטופל).

החוקרים מסכמים וכותבים כי שיעורי זיהום מוכח בהיסטולוגיה בהליקובקטר פילורי נמוכים במטופלים עם השמנה חמורה המופנים לניתוח בריאטרי. גיל המטופלים זוהה כגורם סיכון להופעת הזיהום החיידקי באוכלוסייה זו.

Obes Surg, May 18, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה