אלרגיה

היעילות והבטיחות של Omalizumab בטיפול בסינוסיטיס כרונית עם פוליפים באף (BMJ Open)

שפעת

במאמר שפורסם בכתב העת BMJ Open מדווחים חוקרים על תוצאות מטה-אנליזה ראשונה שהעידה כי טיפול ב- Omalizumab (זולאייר) במבוגרים עם סינוסיטיס כרונית ופוליפים באף בדרגה בינונית-עד-חמורה עשוי להביא לשיפור משמעותי בממצאים האנדוסקופיים וקליניים ובתוצאים לפי דיווח המטופלים והינו טיפול בטוח ונסבל היטב.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות והבטיחות של Omalizumab לטיפול בסינוסיטיס כרונית עם פוליפים באף ולזהות נושאים נוספים למחקר עתידי. לצורך כך, הם השלימו סקירה מקיפה של מאגרי PubMed, Embase, Web of Science ו-Cochrane Library והתמקדו במחקרים אקראיים ומבוקרים להשוואת Omalizumab לעומת פלסבו, אשר ניתנו למשך לפחות 16 שבועות במבוגרים עם סינוסיטיס כרונית עם פוליפים באף.

הסקירה כללה ארבעה מחקרים אקראיים ומבוקרים עם 303 משתתפים. בהשוואת Omalizumab מול פלסבו, החוקרים זיהו הבדל משמעותי במדד Nasal Polyps Score (הבדל ממוצע של 1.20-, רווח בר-סמך 95% של 1.48- עד 0.92-); מדד Nasal Congestion Score (הבדל ממוצע של 0.67-, רווח בר-סמך 95% של 0.86- עד 0.48-); מבחן Sino-Nasal Outcome Test-22 (הבדל ממוצע של 15.62-, רווח בר-סמך 95% של 19.79- עד 11.45-), מדד Total Nasal Symptom Score (הבדל ממוצע של 1.84-, רווח בר-סמך 95% של 2.43- עד 1.25-) וירידה בצורך בניתוח (יחס סיכון של 5.61, רווח בר-סמך 95% של 1.99-15.81).

יתרה מזאת, החוקרים לא זיהו הבדלים בסיכון לאירועים חריגים חמורים, אירועים חריגים או טיפול הצלה בקורטיקוסטרואידים.

ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ויעילות טיפול ב- Omalizumab במבוגרים עם סינוסיטיס כרונית ופוליפים באף.

BMJ Open 2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה