אלרגיה

בעקבות הצלחת מבצע החיסונים נגד פוליו עד גיל שנה, המבצע יימשך עד גיל 6 בלבד

פוליו

הודעת משרד הבריאות

בעקבות הירידה בממצאי הפוליו בביובים ולאור התחסנות מרשימה (99%) בגילאים הרגישים במיוחד – מהיום החיסון עד גיל 6

 

בעקבות מבצע החיסונים אנו עדים לירידה משמעותית בנגיף הפוליו בבדיקות הביוב, רמת התחסנות גבוהה בגילאים 6 שבועות עד שנה וחצי שעומד על 99%  וכיסוי חיסוני ארצי העומד על 85%,  הוחלט במשרד הבריאות להמשיך חיסונים עד גיל 6 בלבד

 

במבצע החיסונים ובעבודה מאומצת של כלל הגורמים, עלה אחוז הכיסוי החיסוני הארצי IPV בילדים הצעירים (גילאי 6 שבועות עד שנה וחצי) מ-81% עם תחילת המבצע ל-99%, זהו הישג בסדר גודל מרשים

 

בהחלטה משותפת עם הצט”מ ולאחר שהוצגו כלל הנתונים הוחלט כי:

– החיסונים לפוליו ימשיכו עד גיל 6

– המבצע ימשיך להתמקד בתקופה הקרובה באזור ירושלים עד שלא נראה עדויות בביוב

– משרד הבריאות ימשיך לנטר באופן שוטף בתקופה הקרובה

 

כאמור בעקבות מבצע החיסונים אנו עדים לירידה משמעותית בנגיף הפוליו בביוב במרבית האזורים מחוץ לירושלים עד העלמות טוטאלית כאשר רק בירושלים עדיין מתגלות דגימות חיוביות לפרקים, כשהדיגום החיובי האחרון הינו מה-30.5.22.

לשמחתנו, אין מקרה קליני חדש מאז תחילת המבצע ואין דגימות צואה חיוביות חדשות.

 

בנוסף להעלאת אחוז הכיסוי החיסון הארצי לIPV בילדים הצעירים (גילאי 6 שבועות עד שנה וחצי) מ81% עם תחילת המבצע ל 99% שמהווים הצלחה מוחלטת לאוכלוסיית התינוקות שנמצאת בסיכון הרב ביותר. גם הכיסוי החיסוני של bOPV בגילאים הצעירים (גילאי 10 שבועות עד שנה וחצי) העלינו את הכיסוי החיסוני הארצי מ51% בתחילת המבצע ל85% כעת, לכל הדעות הישג מרשים.

בקרב הקהילה החרדית בירושלים ראינו כ-100% התחסנות.

 

חשוב לציין כי לכל אורך הדרך היינו בקשר רציף ובשיח מקצועי עם ה-WHO כאשר לפני כשבוע הייתה לנו ישיבה בה שיבחו את ההתארגנות המהירה, את ההחלטות המקצועיות שלנו ואת השיח עם הציבור.

 

חשוב להדגיש כי התגובה של משרד הבריאות כולל לשכות הבריאות, טיפות החלב ובשילוב עם הרשויות המקומיות וקופות החולים הביא לפעולה מוצלחת של רפואה מניעתית, שהובילה לבלימת התחלואה ולמגמת התנקות תמונת הביוב.

פוליו הינו נגיף שגורם לשיתוק ילדים, שצריך להיות ממוגר מהעולם בזכות חיסונים יעילים. אף ילד במדינת ישראל בשנת 2022 לא צריך לסבול משיתוק ילדים.

הדרך להתמודד מול הפוליו היא מניעה על ידי כיסוי חיסוני ארצי גבוה ככל האפשר – ניתן לראות שבזכות מבצע החיסונים והעלאת הכיסוי החיסוני הארצי כמתואר למעלה, תמונת הביוב מחוץ לירושלים נקייה, ובתוך ירושלים בשיפור מתמיד.

אנחנו קוראים להורים להמשיך ולהקפיד על השלמת חיסוני השגרה במועד, על מנת להגן על בריאות הילדים, משום שרפואה מונעת תמיד עדיפה על תחלואה.

 

מצורף סינק של ד”ר שרון אלרעי פרייס להורדה: https://www.jumbomail.me/j/KIdnZ3lgX0etGVd

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה