אלרגיה

עדויות חדשות תומכות ביעילות Ixekizumab לטיפול בחולים עם פסוריאזיס (Journal of Drugs in Dermatology)

 טיפול ב- Ixekizumab (טאלץ) מלווה ביעילות גבוהה יותר מ-Etanercept במדגם חולים מאירופה עם פסוריאזיס בדרגה בינונית-עד-חמורה, ללא תלות בקריטריונים לקבלת מימון לטיפול במדינה בה טופל החולה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Drugs in Dermatology.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שקריטריוני הזכאות לטיפול מוגדרים בעיקר על-פי ההנחיות הקליניות, הגישה לטיפולים אלו משתנה בין מדינות ברחבי אירופה ומצויה תחת בקרה של כל מדינה לפי הקריטריונים הקבועים בה.

 כעת נבחנו נתונים ממחקר UNCOVER-2 ו-UNCOVER-3 אשר דיווחו על היעילות של Ixekizumab לעומת Etanercept באוכלוסיית חולים זו. הסקירה כללה 736 חולים שטופלו ב- Ixekizumab ו-740 חולים שטופלו ב-Etanercept.

 חולים מתאימים סווגו לפי קבוצות על-פי הקריטריונים לקבלת מימון לטיפול בשמונה מדינות אירופאיות. באופן ספציפי, החוקרים סיווגו את החולים על-פי השאלה אם ענו או לא ענו על קריטריון התאמה במדינה הספציפית שלהם.

 יעילות הטיפול התבססה על מדדי PASI (Psoriasis Area and Severity Index) ו-DLQI (Dermatology Life Quality Index).

 מהנתונים עולה כי Ixekizumab לווה בשיעורי PASI 75 שנעו בין 83.3% ועד 89.7%, בעוד ששיעורי PASI 90 נעו בין 69.8% ועד 76.3% ושיעורי מדד PASI 100 נעו בין 33.3% ו-50%. מנגד, הטיפול ב-Etanercept לווה בשיעורי PASI 90 שנעו בין 16.7% ועד 25.1% ושיעורי מדד PASI 100 נעו בין 0% ועד 7.2%.

 בסיכומו של דבר, הנתונים לפי מדדי PASI הצביעו על עדיפות משמעותית של Ixekizumab לעומת Etanercept (P<0.05). חשוב מכך, תוצאה זו הושגה ללא תלות בעמידה בקריטריונים המוגדרים לקבלת מימון במדינות. החריג היחיד היה תגובה לפי מדד PASI 100 בבלגיה, כאשר במקרה זה גודל המדגם היה קטן מדי.

 באשר לשיעורי תגובה לפי DLQI 0/1, הטיפול ב- Ixekizumab לווה בתוצאות טובות יותר בהשוואה ל-Etanercept (טווח יחסי סיכויים שנע בין 2.44 ועד 5.29).

 היעילות הכוללת הגבוהה של Ixekizumab והיתרון העקבי של הטיפול לעומת Etanercept בחולים עם פסוריאזיס בדרגה מתונה-עד-חמורה במגוון מדינות ברחבי אירופה עם קריטריונים שונים לקבלת מימון הטיפול מספקים נתונים חדשים העשויים לסייע בקבלת החלטות טיפול בשטח.

 Journal of Drugs in Dermatology 2022

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה