אלרגיה

נתונים בקבלה לאשפוז מסייעים בזיהוי חולים מאושפזים עם COVID-19 עם דלקת ריאות בסיכון נמוך (Chest)

 מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Chest עולה כי נתונים רפואיים הזמינים בקבלה לאשפוז עשויים לסייע בזיהוי כ-80% מהחולים עם COVID-19 עם דלקת ריאות בסיכון נמוך.

 מטרת המחקר הנוכחי הייתה לזהות גורמים הקשורים עם דלקת ריאות בסיכון נמוך משנית לזיהום בנגיף הקורונה, אשר אינה צפויה לדרוש אשפוז ביחידת טיפול נמרץ או להוביל לתמותה במהלך האשפוז, על-בסיס נתונים קליניים וביוכימיים בחדר המיון וקריטריוני IDSA/ATS לאשפוז ביחידת טיפול של חולים עם דלקת ריאות שנרכשה בקהילה.

 מחקר העוקבה הרב-מרכזי כלל 1,274 חולים במדגם ראשוני ו-1,584 חולים בשני מדגמי ולידציה (830 בגל הראשון; 754 בגל השני). החוקרים בחנו את החולים במדגם הראשוני והשוו בין חולים שאושפזו למחלקות פנימיות והוגדרו בסיכון נמוך, אלו שאושפזו ישירות למחלקות טיפול נמרץ, חולים שהועברו ממחלקה פנימית ליחידת טיפול נמרץ וחולים שמתו במהלך תקופת המחקר. על-בסיס הקריטריונים המינוריים של ה-IDSA/ATS לאשפוז ביחידת טיפול נמרץ ומדד CURB-65, החוקרים השלימו הערכה ראשונית של חומרת המחלה בכלל החולים.

 מהנתונים עולה כי 12.2% מהחולים במדגם הראשוני הלכו לעולמם, 9.1% טופלו במחלקות פנימיות, 22.7% אושפזו ישירות ליחידות טיפול נמרץ ו-25.2% הועברו ליחידות אלו בהמשך. כ-15% מהחולים הלכו לעולמם בגל הראשון במדגם הוולידציה ו-7.1% הלכו לעולמם בגל השני במדגם הוולידציה השני.

 החוקרים מדווחים על דמיון בין חולים שאושפזו ישירות או הועברו ליחידות טיפול נמרץ וחולים שמתו במהלך המחקר.

 ממצאי המחקר הצביעו על חמישה גורמים בלתי-תלויים המנבאים דלקת ריאות בסיכון נמוך, אשר הוגדרה כמחלה שלא הובילה למות החולה או לאשפוז ביחידת טיפול נמרץ: רוויון חמצן בדם היקפי/אחוז חמצן באוויר נשאף של מעל 450, פחות משלושה קריטריונים מינוריים של ה-IDSA/ATS, ספירת לימפוציטים של מעל 732 תאים/מ”ל, ריכוז אוריאה נמוך מ-40 מ”ג/ד”ל ו-CRP נמוך מ-60 מ”ג/ליטר זוהו כגורם המנבאים זיהום בסיכון נמוך בנגיף קורונה.

 השטח מתחת לעקומת עמד על 0.82 במדגם הראשוני, על 0.779 במדגם הוולידציה בגל הראשון ועל 0.801 במדגם הוולידציה בגל השני.

 זיהוי מוקדם של חולים עם דלקת ריאות בסיכון נמוך משנית לנגיף הקורונה, אשר לא צפויים לאשפוז ביחידת טיפול נמרץ ו/או התקדמות לתמותה, עשוי לסייע בהקצאת משאבים בתקופות בהן קיים מחסור במיטות אשפוז.

 

Chest, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה