אלרגיה

עדויות חדשות תומכות בתועלת לאורך זמן של Tralokinumab לטיפול באטופיק דרמטיטיס (American Journal of Clinical Dermatology)

 מניתוח פוסט-הוק של ממצאי מחקר ECZTRA-3 שפורסמו בכתב העת American Journal of Clinical Dermatology, עולות עדויות נוספות התומכות בהמשך השיפור בתסמיני אטופיק דרמטיטיס בחולים אשר המשיכו לאורך זמן בטיפול ב- Tralokinumabעם טיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים.

 במסגרת המחקר חולקו באקראי חולים ביחס 2:1 לקבלת Tralokinumab בזריקה תת-עורית במינון 300 מ”ג או פלסבו, אשר ניתנו כל שבועיים, בשילוב עם טיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים, אשר ניתן לפי הצורך למשך 16 שבועות. חולים שהשיגו מדד IGA (Investigator Global Assessment) של 0/1 או מדד EASI (Eczema Area and Severity Index) חולקו באקראי בשנית ביחס 1:1 לקבלת EASI75  כל 2 או 4 שבועות עם טיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים לפי הצורך ולמשך 16 שבועות נוספים, בעוד שחולים ללא תגובה קלינית לטיפול קיבלו EASI75  כל שבועיים עם טיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים.

 לאחר 32 שבועות, 70.2% מהחולים תחת טיפול ב- Tralokinumabהשיגו את יעד EASI75, כאשר מחצית מהחולים (50.4%) השיגו את יעד EASI90.

 מבין החולים שהשיגו בתחילה הצלחה בטיפול במהלך 16 השבועות הראשונים והמשיכו לקבל Tralokinumab כל שבועיים, 72.5% השיגו מדד EASI90 לאחר 32 שבועות, כאשר 63.8% מאלו שטופלו ב- Tralokinumabכל ארבעה שבועות השיגו את יעד EASI90.

 החוקרים כותבים כי מהממצאים עלה כי בקרב חולים שהחלו Tralokinumab, ללא תלות בתגובה לאחר 16 שבועות או בטווח המינונים, ניתן לעבור לשלב אחזקה כל שבועיים או שלושה שבועות ולאחר 32 שבועות, הטיפול ב- Tralokinumab הוביל לשיפור המתקדם והממושך בהיקף וחומרת אטופיק דרמטיטיס, אך גם תועד שיפור בתוצאים לפי דיווחי החולים בנוגע להפרעות שינה ואיכות חיים.

 הממצאים הצביעו על שיפור עם Tralokinumab בתוצאים לפי דיווח המטופלים, כולל גרד, שינה ואיכות חיים, לאורך 32 שבועות.

 לאחר 16 שבועות, ב-65.4% מאלו בזרוע הטיפול במשלב Tralokinumab עם טיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים ועד שיפור במדדי DLQI (Dermatology Life Quality Index), זאת בהשוואה ל-49.1% מאלו בזרוע הפלסבו עם טיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים מקומיים. ממצאים אלו נשמרו לאורך 32 שבועות.

 ממצאי המחקר מספקים הערכה מקיפה ועדכנית יותר של ההשפעה של Tralokinumab על מגוון תחומי חיים מעבר לתוצאי סיום עיקריים ומשניים.

 

American Journal of Clinical Dermatology 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה