אלרגיה

ההשפעה המגנה של Reparixin מפני תמותה עקב קורונה בחולים מאושפזים בסיכון גבוה (Front Immunol)

קורונה

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Immunology מדווחים חוקרים על תוצאות מטה-אנליזה חדשה של מחקרים אקראיים, מהן עולה כי טיפול ב- Reparixin, מעכב CXCL8 (), עשוי להפחית את שיעורי התמותה באשפוז של חולים בסיכון גבוה עם זיהום בנגיף הקורונה.

ברקע למחקר מסבירים כי מספר גדול של תרופות נוגדות-דלקת הוצעו לטיפול כנגד זיהום בנגיף הקורונה. Reparixin, מעכב לא-תחרותי של קולטני CXCL8 (IL-8), CXCR1 ו-CXCR2, נבחן כבר כטיפול במצבים שונים. עקב נתונים סותרים בספרות, הם השלימו מטה-אנליזה של מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת ההשפעה של טיפול ב- Reparixin על הישרדות חולים בסיכון גבוה לתמותה באשפוז.

החוקרים ערכו חיפוש אחר מחקרים אקראיים ומבוקרים עם Reparixin בחולים בסיכון גבוה לתמותה באשפוז, לא כולל חולים אונקולוגים. חיפוש במאגרי PubMed, EMBASE ו-CENTRAL הוביל לזיהוי 6 מחקרים עם 406 חולים (220 מטופלים ב- Reparixin ו-186 בקבוצת השוואה).

שיעורי התמותה מכל-סיבה בזרוע הטיפול ב- Reparixin היו נמוכים יותר משמעותית בהשוואה לקבוצת הביקורת (2.3% לעומת 6.5%, בהתאמה; יחס סיכויים של 0.33, רווח בר-סמך 95% של 0.12-0.96, p=0.04). בנוסף, לא תועדו הבדלים בין הקבוצות בשיעורי דלקת ריאות, אלח-דם, או זיהומים לא-חמורים.

ממצאי הסקירה מעידים עיכוב קצר-טווח של פעילות CXCL8 הוביל לשיפור ההישרדות של חולים בסיכון גבוה לתמותה באשפוז.

 

Front Immunol. 2022 Jul 25

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה