אלרגיה

בקשה לדיון דחוף בעניין היערכות מדינת ישראל לשפעת העופות מסוג H5N1, המתפשטת באירופה

שפעת העופות

יו”ר הסתדרות הרופאים הווטרינרים בישראל, ד”ר מיכאל אטינגר, קורא לקיים דיון חירום, בהשתתפות משרדי הבריאות והחקלאות, בנוגע להיערכות המדינה למגיפה הקשה, שמתפשטת בשבועות האחרונים באירופה, וצפויה להגיע לארץ בסתיו, עם נדידת עופות הבר מאירופה למדינות החמות.

ד”ר אטינגר שיגר מכתב בנושא לפרופ’ נחמן אש, מנכ”ל משרד הבריאות, ולעו”ד נעמה קאופמן-פס, מנכ”לית משרד החקלאות.

במכתבו הוא מעדכן: “מתחילת אביב 2022, החלו להתגלות התפרצויות של שפעת העופות בחיות בר ובחוות באירופה. בשבועות האחרונים, כבר נרשמו מקרים בעשר מדינות אירופאיות: בהולנד, בגרמניה, בצרפת, בבלגיה, בבריטניה, בדנמרק, בשבדיה, בפולין, בקרואטיה ובאוקראינה, כאשר רוב ההתפרצויות התרחשו בשל הידבקות בין חוות.”

“מדובר במחלת עופות, העלולה להדביק גם בעלי חיים אחרים (חזירים, חתולים, נמרים ועוד), ולעיתים נדירות גם בני אדם. זאת מחלה נגיפית-ויראלית וזואונוטית (=מחלה מידבקת המועברת בין מיני בעלי חיים ועלולה גם להדביק בני אדם).”

למרות הסיכון הנמוך לתחלואה בבני אדם (כפי שיעיד שיעור ההדבקה האפסי של בני אדם ברחבי העולם מעופות נגועים), עלולה המחלה לעבור לאדם ולחיות הבית בחשיפה ישירה או עקיפה, באמצעות דרכי הנשימה או במגע ישיר עם ריריות. בחתולים, בכלבים, או בבע”ח אחרים, ישנה סכנה מוגברת על ידי אכילת עוף נגוע.”

ד”ר אטינגר טוען כי “מדינת ישראל מחויבת לנקוט שורה ארוכה של כללי זהירות, ולצאת בפעילות הסברה לציבור הרחב,”

העתק המכתב נשלח גם לגלית כהן, מנכ”לית המשרד להגנת הסביבה, לרעיה שורקי, מנכ”לית רשות הטבע והגנים, לד”ר תמיר גושן, מנהל השירותים הווטרינרים מטעם משרד החקלאות, ולחברי המועצה המדעית בהסתדרות הרופאים הווטרינרים בישראל.

נמסר על ידי פנינה שלו

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה