כירורגיה לב חזה

התפשטות נרחבת של נגיף הקורונה על נושאת מטוסים אמריקאית (מתוך CIDRAP)

קורונה

התפרצות נגיף הקורונה על נושאת המטוסים האמריקאית “תיאודור רוזוולט” שהובילה בסופו של דבר להדבקה של למעלה מ-1,200 מהמלחים ומקרה תמותה אחד, מעיד על קלות התפשטות הנגיף באזורים סגורים, כך לפי מכתב שפורסם בכתב העת JAMA Network Open.

בסדרת המקרים, צוות משימה מטעם צבא ארצות הברית ניתח את הנתונים אודות 736 מבין 4,800 המלחים על נושאת המטוסים שאובחנו עם COVID-19 והוצבו בבידוד בין 31 במרץ ועד 15 באפריל. מלחים שנמצאו שליליים לנגיף הקורונה ואלו ללא תסמינים היו מבודדים בחדרי מלון, כאשר אלו שפיתחו תסמינים הועברו לבידוד בבסיס צבאי.

ההתפרצות זוהתה בסוף חודש מרץ, כשבועיים לאחר עצירה בת 4 ימים בדה נאנג, וויטנאם, אזור אשר הוגדר ע”י ה-CDC באזור בסיכון נמוך, למרות מקרים מאומתים של נגיף הקורונה באזור. שיא ההתפרצות היה ב-30 במרץ, עת זוהו 30 מקרים חדשים ובסופו של דבר תועדה הדבקה של 25% מאנשי הצוות, כולל 736 מבין 4,085 מלחים על נושאת המטוסים (18%) עד אמצע חודש אפריל. מבין כלל המלחים שנדבקו בנגיף, 590 (80.2%) אנשי צוות סבלו מתסמינים לפרק זמן חציוני של 7 ימים. יתר 146 המלחים נותרו ללא תסמינים לאורך כל תקופת המחקר. שישה מלחים אושפזו לבית חולים.

הגיל החציוני של המלחים עמד על 25 שנים, רובם הגדול (77.7%) היו גברים. התסמינים הנפוצים כללו שיעול, לאחריו תסמינים דמויי-התקררות, אובדן חוש ריח, כאבי ראש, אובדן טעם וחום.

הקברניט של נושאת המטוסים, אשר בסופו של דבר נמצא חיובי לנגיף, דיווח לממונים עליו ב-26 במרץ כי הוא מעוניין לפנות את הספינה בכדי למנוע התפשטות של הנגיף מאחר ואנשי הצוות לא הצליחו להקפיד על ריחוק חברתי או על בידוד עצמי על נושאת המטוסים, אך הוא נתקל בסירוב.

ב-30 במרץ הוא שלח דואר אלקטרוני לשלושה אדמירלים ושבעה קברניטים אחרים עם תכנית לפנות את נושאת המטוסים. לאחר שהגיע עותק של מכתב זה לכלי התקשורת הוא פורסם למחרת והקברניט פוטר מתפקידו, למרות שמרבית אנשי הצוות כבר ירדו מהספינה.

ב-5 באפריל נשא שר הצי האמריקאי, תומס מודלי, נאום בו ביקר את פועלו של הקברניט וטען כי הוא היה תמים מדי או טיפש מדי בכדי לשמש כמפקד. צעד זה הוביל לכעס רב ומודלי פרש מתפקידו. למרות שהקברניט לא הוחזר לתפקידו, נושאת המטוסים בסופו של דבר שבה לקליפורניה בתחילת חודש יוני.

לידיעה ב-CIDRAP

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה