כירורגיה לב חזה

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר מתן טיפול תוך-ורידי ב-Aprepitant למניעת בחילות והקאות לאחר-ניתוח (מתוך הודעת ה-FDA)

FDA

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את הטיפול התוך-ורידי ב- Aprepitant למניעת בחילות והקאות במבוגרים לאחר-ניתוח.

התכשיר הראשון והיחיד מסוגו של Aprepitant הניתן דרך הוריד למניעת בחילות והקאות לאחר-ניתוח, Aponvie, ניתן במנה יחידה במינון של 32 מ”ג. מתן Aprepitant דרך הוריד מוביל לרמות תרופה בדם המתאימות לחסימת 97% ומעלה מהקולטנים במוח בתוך חמש דקות ושומר על ריכוזים בטווח תרפויטי בפלזמה לאורך לפחות 48 שעות.

תוצאות שני מחקרים רב-מרכזיים, אקראיים, כפלי-סמיות, אשר היוו את הבסיס לאישור שניתן ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי הראו כי מתן Aprepitant פומי היה יעיל יותר מטיפול תוך-ורידי ב-Ondansetron למניעת הקאות ב-48 השעות לאחר ניתוח בטן פתוח. הנתונים הצביעו על ירידה של כ-50% בשיעור החולים שהקיאו במהלך 24 ו-48 השעות הראשונות עם Aprepitant לעומת Ondansetron. טיפול תוך-ורידי ב- Aprepitant נסבל היטב והדגים פרופיל בטיחות דומה לזה של Aprepitant במתן פומי.

בעקבות האישור הנוכחי של Aprepitant במתן תוך-ורידי, ניתן מענה לאחת הסוגיות המשמעותיות מהן סובלים חולים לאחר-ניתוח.

מחברת התרופות נמסר כי לנוכח כ-36 מיליון פרוצדורות בכל שנה בארצות הברית בחולים בסיכון בינוני-עד-גבוה לבחילות והקאות לאחר ניתוח, האישור הנוכחי מספק אפשרות טיפול קלה לשימוש ויעילה מאוד לאוכלוסיית חולים זו.

מתוך הודעת ה-FDA

 

לידיעה ב-Healio

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה