כירורגיה לב חזה

Semaglutide משפר גורמי סיכון קרדיו-מטבוליים (Diabetes Obes Metab)

סוכרת ולב
Semaglutide עשוי לשפר את גורמי הסיכון הקרדיו-מטבוליים במבוגרים עם עודף משקל או השמנת יתר ללא סוכרת

Semaglutide עשוי לשפר את גורמי הסיכון הקרדיו-מטבוליים ולהפחית את השימוש בתרופות להורדת לחץ דם במבוגרים עם עודף משקל או השמנת יתר ללא סוכרת. כידוע, השמנת יתר היא מחלה נפוצה מאוד המטילה עומסים כלכליים משמעותיים על החולים, מערכת הבריאות והחברה כולה. אנשים הסובלים מהשמנת יתר נוטים לפתח מחלות לב וכלי דם וסיבוכים קרדיו-מטבוליים, כגון סוכרת סוג 2. מחקרים קודמים הראו כי Semaglutide מפחית את משקל הגוף בהשוואה לפלצבו (p < .001 עבור שני הניסויים), ובנוסף היה קשור לשיפור גדול בחלק מגורמי הסיכון הקרדיו-מטבוליים. המחקר הנוכחי בדק את ההשפעה של Semaglutide על גורמי סיכון קרדיו-מטבוליים באנשים עם עודף משקל או השמנת יתר ללא סוכרת.

מחקר זה מבוסס על נתונים ממחקר STEP1 וSTEP4, מחקרי פאזה 3, כאשר מטרת STEP1 הייתה הערכת ההשפעה של התרופה בשילוב שינוי אורח חיים, ומטרת STEP4 הייתה הערכת ההשפעה של משך השימוש בתרופה לעומת הפסקתה. כלל המטופלים במחקר היו עם מדד מסת גוף של מעל 30 ק”ג/מ”ר או מעל 27 ק”ג/מ”ר יחד עם תחלואה נלווית אחת או יותר הקשורה למשקל, ללא סוכרת. המשתתפים בSTEP1 חולקו באופן אקראי (2:1) לנטילת Semaglutide/פצלבו במינון 2.4 מ”ג למשך 68 שובעות, בעוד המשתתפים בSTEP4 נטלו Semaglutide למשך 20 שבועות ולאחר מכן חולקו באופן אקראי (2:1) להמשך נטילת התרופה או להמשך נטילת פלצבו למשך 48 שבועות.

תוצאות המחקר הראו כי מתוך 1961 המשתתפים ב-STEP1 ו-803 ב-STEP4, הרוב סבלו מסיבוך או תחלואה נלווית, בעיקר דיסליפידמיה ויתר לחץ דם. בנוסף, בקרב משתתפי STEP1, השינויים בהיקף המותניים ובשאר הנתונים, היו גדולים יותר בקרב מי שנטל Semaglutide לעומת פלצבו (p ≤ 0.001). עם זאת, בקרב משתתפי שלב 4, השיפורים שחלו בקרב מי שנטל Semaglutide הידרדרו עם סיום נטילת התרופה (p < 0.001). יש לציין כי הייתה ירידה בשימוש בתרופות להורדת לחץ דם/להורדת שומנים בקרב כל נוטלי התרופה לעומת פלצבו.

למאמר ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה