כירורגיה לב חזה

התרופה Dapagliflozin יעילה ובטוחה יחד עם נטילת אינסולין (Diabetes Care)

מחקר חדש הראה כי היתרונות של Dapagliflozin נשמרו בקרב חולי סוכרת בסיכון גבוה שמקבלים מינון גבוה של אינסולין, כולל אינסולין קצר טווח

מחקר חדש הראה כי היתרונות של Dapagliflozin נשמרו בקרב חולי סוכרת בסיכון גבוה שמקבלים מינון גבוה של אינסולין, כולל אינסולין קצר טווח. כידוע, יתרונותיה של התרופה Dapagliflozin, השייכת לקבוצת תרופות מסוג SGLT2, הוכחו במקרים קודמים. עם זאת, השפעותיה לא נבדקו בקרב חולים המטופלים באינסולין.

המחקר כלל 17,160 מטופלים הסובלים מסוכרת סוג 2 שחולקו באופן אקראי לקבוצת התערבות שקיבלה Dapagliflozin וקבוצת ביקורת שקיבלה פלצבו, כך שהמעקב החציוני ארך 4.2 שנים. חקירת הנתונים נעשתה באמצעות ניתוח הישרדות שבדק את ההשפעות הקרדיווסקולריות, הכלייתיות, המטבוליות והבטיחותיות של Dapagliflozin לעומת פלצבו לפי מינון.

מתוך כלל המטופלים, 7,013 טופלו באינסולין בתחילת המחקר, ומתוכם 4,650 (66.3%) צרכו אינסולין קצר טווח. מינון האינסולין היה שונה בין המטופלים כך ש 2,443 (34.8%) מטופלים קיבלו פחות מ-0.5 IU/kg, 2795 (39.9%) קיבלו 0.5 עד 1 IU/kg, ו-1,339 (19.1%) קיבלו מעל 1 IU/kg. תוצאות המחקר הראו כי Dapagliflozin הפחית את התמותה והאשפוזים על רקע אי ספיקת לב בקרב כלל משתמשי האינסולין (HR=0.82, 95% CI 0.69–0.97). בנוסף, התוצאות לא היו שונות באופן מובהק כתלות במינון האינסולין (p = 0.43). כמו כן התרופה הפחיתה את ההשפעות השליליות על הכליות, והביאה לירידה ב-HbA1c, במשקל ובלחץ הדם הסיסטולי ללא קשר למינון האינסולין. יש לציין כי פרופיל הבטיחות של התרופה נשמר ולא הושפע עקב נטילת האינסולין.

למאמר ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה