כירורגיה לב חזה

טיפול ב-Ravulizumab עשוי למנוע הידרדרות קלינית בחולים עם מיאסתניה גראביס (מתוך כנס ה- MDA Clinical & Scientific Conference)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-MDA Clinical & Scientific Conference עולה כי טיפול ב- Ravulizumab (אולטומיריס) עשוי להפחית את הסיכון לאירועי החמרה קלינית במבוגרים עם מיאסתניה גראביס.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות של Ravulizumab בהפחתת אירועי החמרה קלינית חדה בחולים עם מיאסתניה גראביס. הם גייסו למחקר 175 חולים עם מיאסתניה גראביס מפושטת עם עדות לנוגדנים כנגד אצטיל-כולין, אשר חולקו באקראי לקבלת Ravulizumab (86 חולים) או פלסבו (89 חולים) למשך 26 שבועות. חולים שהשלימו את השלב האקראי-מבוקר של המחקר יכלו לקחת חלק בשלב הארכה בתווית-פתוחה ולקבל טיפול ב- Ravulizumab למשך עד ארבע שנים.

התוצא העיקרי היה השינוי מתחילת המחקר במדד Myasthenia Gravis-Activities of Daily Living (או MG-ADL) לאחר 26 שבועות, כאשר תוצאים משניים כללו את השינוי מתחילת המחקר במדד QMG (או Quantitative Myasthenia Gravis), אחוז המטופלים עם ירידה של לפחות 5 נקודות במדד QMG לאחר 26 שבועות ואחוז החולים עם ירידה של לפחות 3 נקודות במדד MG-ADL לאחר 26 שבועות.

הידרדרות קלינית, אשר הוגדרה כמשבר מיאסתניה, כללה חולשה חמורה שדרשה הנשמה או עיכוב בגמילה מהנשמה לאחר ניתוח, החמרה משמעותית בתסמינים או קבלת טיפול הצלה. החוקרים העריכו אירועים אלו בניתוח ביניים של הנתונים לאחר 60 שבועות.

בשלב האקראי-מבוקר תועדו פחות אירועי החמרה קלינית בזרוע הטיפול ב- Ravulizumab לעומת קבוצת הפלסבו (9.3% לעומת 16.9%, בהתאמה).

במהלך שלב הארכה בתווית-פתוחה, בו 83 חולים המשיכו ב- Ravulizumab ו-78 חולים חצו מקבלת פלסבו לקבלת Ravulizumab, החוקרים זיהו ירידה משמעותית באירועי החמרה קלינית באלו שחצו מזרוע הפלסבו לקבלת הטיפול הפעיל (4.8%).

החוקרים מסכמים וכתבים כי הטיפול ב- Ravulizumab לווה בירידה מספרית באירועי הידרדרות קלינית, בהשוואה לפלסבו, בחולים עם מיאסתניה גראביס עם נוגדנים כנגד אצטיל-כולין. כאשר החולים חצו מזרוע הפלסבו לקבלת הטיפול ב- Ravulizumab, תועדה ירידה מובהקת סטטיסטית בשיעור אירועי החמרה קלינית.

מתוך כנס ה- MDA Clinical & Scientific Conference

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה