כירורגיה לב חזה

אבחנה של סוכרת מסוג 1 מלווה בסיכון מוגבר לפרפור פרוזדורים (Diabetes Res Clin Pract)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Research and Clinical Practice מדווחים חוקרים על תוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה המעידות על סיכון מוגבר להתפתחות פרפור פרוזדורים בחולים עם אבחנה של סוכרת מסוג 1.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא ידוע אם סוכרת מסוג 1 הינה גורם סיכון בלתי-תלוי לפרפור פרוזדורים ולכן הם ביקשו כעת לבחון את הקשר הנ”ל במטה-אנליזה.

החוקרים השלימו חיפוש שיטתי במאגרי PubMed, Embase, Cochrane Library ו-Web of Science עד אוגוסט 2022 לזיהוי מחקרים שבחנו את הקשר בין סוכרת מסוג 1 ובין פרפור פרוזדורים.

מטה האנליזה כללה ארבעה מחקרי עוקבה ומהנתונים עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 1 תועדה עליה של 30% בסיכון לפרפור פרוזדורים (יחס סיכון של 1.30, רווח בר-סמך 95% של 1.15-1.47), בהשוואה לביקורות.

מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי היארעות פרפור פרוזדורים הייתה גבוהה יותר בקרב נשים עם סוכרת מסוג 1 (יחס סיכון של 1.50, רווח בר-סמך 95% של 1.26-1.79), בהשוואה לגברים עם המחלה האוטואימונית.

בהשוואה לחולים עם סוכרת מסוג 1 מעל גיל 65 שנים, בקרב חולים צעירים יותר תועד סיכון מוגבר להפרעת הקצב (יחס סיכון של 1.45, רווח בר-סמך 95% של 1.21-1.74).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הסקירה הנוכחית מעידה על סיכון מוגבר להתפתחות פרפור פרוזדורים בחולים עם אבחנה של סוכרת מסוג 1.

Diabetes Res Clin Pract. 2023 Mar 20

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה