דרמטולוגיה

טיפול משולב עדיף על טיפול מונותרפי להקלה על תסמיני נזלת אלרגית (Allergy)

אלרגיה

 מתוצאות סקירה חדשה שפורסמו בכתב העת Allergy עולה כי מתן תוך-אפי של קורטיקוסטרואידים ונוגדי-היסטמינים הוביל להקלה טובה יותר בתסמינים נזאליים ועיניים בחולים עם נזלת אלרגית, בהשוואה לטיפול תוך-אפי בקורטיקוסטרואידים בלבד. הטיפול המשולב הוביל גם לשיפור גדול יותר משמעותית באיכות החיים של החולים.

 במסגרת הסקירה בחנו החוקרים את הנתונים מ-13 מחקרים אקראיים ומבוקרים, כאשר 10 בחנו הבדלים במדדי תסמינים ו-12 דיווחו על אירועים חריגים.

 המשלב של מתן תוך-אפי של קורטיקוסטרואידים עם מתן תוך-אפי של נוגדי-היסטמינים הוביל לירידה יותר משמעותית במדדי TNSS (Total Nasal Symptom Scores) בבוקר ובערב, בהשוואה לטיפול מונותרפי בקורטיקוסטרואידים (סטייה ממוצעת של 0.44-, רווח בר-סמך 95% של 0.61 עד 0.27-).

 הטיפול המשולב הוביל גם לירידה משמעותית יותר במדד תסמינים עיניים כולל, בהשוואה לטיפול מונותרפי בקורטיקוסטרואידים (סטייה ממוצעת של 0.62-, רווח בר-סמך 95% של 1.05- עד 0.19-). עם זאת, הטיפול המשולב לא הוביל לירידה גדולה יותר משמעותית בסיכום סך התסמינים.

 יתרה מזאת, מנתוני שאלון RQLQ (Rhinoconjunctivitis Quality of Life Questionnaire) עלה שיפור גדול יותר עם הטיפול המשולב (סטייה ממוצעת של 0.24-, רווח בר-סמך 95% של 0.42- עד 0.06-).  עם זאת, הטיפול המשולב לא הוביל להבדל גדול מהסף להגדרת הבדל בעל חשיבות קלינית מינימאלית במדדי TNSS עם RQLQ.

 החוקרים מצאו עוד סיכון גדול יותר משמעותית לאירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי עם הטיפול המשולב, בהשוואה לטיפול מונותרפי (סיכון יחסי של 1.52, רווח בר-סמך 95% של 1.28-1.81). הסיכון היה גדול במיוחד לשינוי בטעם, או טעם מר או רע בפה או בגרון (סיכון יחסי של 7.4, רווח בר-סמך 95% של 3.6-15.23). החוקרים לא זיהו סיכון משמעותי לאירועים חריגים חמורים עם הטיפול המשולב (סיכון יחסי של 1.72, רווח בר-סמך 95% של 0.47-6.38).

 בסיכומו של דבר, הטיפול המשולב בקורטיקוסטרואידים ונוגדי-היסטמינים דרך האף הוביל לשיפור גדול יותר משמעותית בתסמינים נזאליים ועיניים ובשיפור איכות החיים של חולים עם נזלת אלרגית, בהשוואה לטיפול מונותרפי בקורטיקוסטרואידים דרך האף.

 

Allergy, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה