מבוגרים צעירים עם סוכרת מסוג 1 מגיל ילדות בסיכון מוגבר לאי-ספיקת לב (J Diabetes Complications)

 במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Diabetes and its Complications מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי במבוגרים צעירים עם סוכרת מסוג 1 ארוכת-טווח קיים סיכון מוגבר לאי-ספיקת לב.

 במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הסיכון לאי-ספיקת לב בקרב מבוגרים צעירים עם הופעה מילדות של סוכרת מסוג 1 ממחקר EDC (Epidemiology of Diabetes Complications). הם גם בחנו את הקשר בין גורמי הסיכון ונטל מחלה מיקרווסקולארית ובין היארעות אי-ספיקת לב.

 מדגם המחקר כלל 655 חולים ללא אי-ספיקת לב בגיל ממוצע של 27 שנים ומשך סוכרת ממוצע של 19 שנים.

 שיעורי תמותה או אשפוז עקב אי-ספיקת לב עמדו על 1.8 מקרים ל-1,000 שנות-אדם. מניתוח הנתונים עלה כי משך סוכרת ארוך יותר, קצב פינוי גלומרולארי נמוך יותר וספירה לבנה גבוהה יותר הינם מנבאים משמעותיים של תוצאים אלו.

 שיעורי תמותה מכל-סיבה, אשפוז עקב אי-ספיקת לב, ביקור במרפאה עם ממצאים או דיווח עצמי על אבחנה של אי-ספיקת לב עמדו על 3.4 מקרים ל-1,000 שנות-אדם. משך סוכרת, עישון אי-פעם וריכוז טריגליצרידים זוהו כגורמי סיכון משמעותיים לתוצאים אלו.

 החוקרים מדווחים על קשר הדרגתי בין מספר מחלות מיקרווסקולאריות ובין שיעורי התמותה או אשפוז עקב אי-ספיקת לב.

 החוקרים מסכמים וכותבים כי במבוגרים צעירים עם סוכרת מסוג 1 ארוכת-טווח תועד סיכון גבוה לאי-ספיקת לב. עליה בנטל מחלה מיקרווסקולארית מלווה בעליה בסיכון לאי-ספיקת לב, באופן שאינו תלוי במשך סוכרת, איזון גליקמי ומחלה כלילית.

  

J Diabetes Complications. 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה