עדויות חדשות תומכות בבטיחות ויעילות Inclisiran להפחתת רמות LDL בדם (Ann Pharmacother)

כולסטרול

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Pharmacotherapy מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Inclisiran (לקוויו) הינו טיפול בטוח ויעיל להפחתת רמות LDL בדם.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הנתונים הקיימים אודות הפרמקולוגיה, פרמקוקינטיקה/פרמקודינמיקה, בטיחות ויעילות Inclisiran להפחתת רמות השומנים בדם. הם ערכו חיפוש במאגרי PubMed ו-CliincalTrials.gov וכן זיהו מאמרים נוספים בחיפוש ידני במקורות.

החוקרים מסבירים כי Inclisiran הינו טיפול siRNA (Small Interfering RNA-based Therapy) חדש הניתן בזריקה תת-עורית פעמיים בשנה. ע”י קישור לפרקורסר רנ”א שליח של PCSK9, התרופה מעכבת את ביטוי גן PCSK9 ומובילה למחזור מוגבר ועליה בביטוי קולטנים ל-LDL לצד הפחתת רמות LDL בדם. בדומה למעכבי PCSK9, הטיפול ב- Inclisiran לווה בירידה בהיקף דומה בריכוז LDL במספר מחקרים בשלב II/III. בהשוואה לפלסבו, הטיפול ב- Inclisiran הדגים פרופיל תופעות לוואי דומה, למעט תגובות באתר הזריקה.

החוקרים כותבים כי כיום אין הוכחות לשיפור התוצאות הקליניות או הבטיחות ארוכת הטווח של הטיפול ב- Inclisiran. עם זאת, תרופה זו עשויה לשחק תפקיד חשוב בחולים עם מחלה קרדיווסקולארית טרשתית או אלו עם גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם במידה ולא ניתן להשיג את יעד רמות LDL באמצעות סטטינים וישנה אי-סבילות של הטיפול במעכבי PCSK9. התרופה עשויה לשמש לחולים עם היפרכולסטרולמיה משפחתית הטרוזיגוטית.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים על-מנת לאסוף נתונים אודות יעילות Inclisiran כנגד תוצאים קרדיווסקולאריים ולבחון את פרופיל הבטיחות ארוך הטווח של התרופה.

 

Ann Pharmacother. 2022 Jun 30

 

הערת מערכת:

בהמשך לממצאי מחקר זה, אתם מוזמנים לפודקאסט עם פרופ’ הנקין המתמקד בטיפול ברמות מוגברות של lipoprotein (a).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה