הורדת צריכת סוכרים פשוטים עשויה להקל על ריפלוקס ושטי (AJG)

סוכריות
מחקר חדש שפורסם ב-American Journal of Gastroenterology הראה כי צמצום הצריכה התזונתית של סוכרים פשוטים עשויה לסייע בהקלת תסמינים של GERD

מחקר חדש שפורסם ב-American Journal of Gastroenterology הראה כי צמצום הצריכה התזונתית של סוכרים פשוטים עשויה לסייע בהקלת תסמינים של מחלת ריפלוקס גסטרו-אסופגיאלי (GERD). אנשים שצרכו כמויות נמוכות יותר של סוכרים פשוטים חוו שיפור משמעותי בזמן החשיפה הכולל לחומצה, במספר אפיזודות הריפלוקס ובדיווחים סובייקטיביים של תסמיני צרבת וריפלוקס בהשוואה לאלו שצרכו כמויות גבוהות יותר של סוכרים פשוטים.

כדי לבדוק את תפקידן של הסוכרים הפשוטים, החוקרים הקצו באופן אקראי 98 מטופלים עם GERD סימפטומטי לאחת מארבע דיאטות עם סוגים וכמויות פחמימות משתנות למשך 9 שבועות: צריכה גבוהה סך הכל עם צריכה גבוהה של סוכרים פשוטים (קבוצת הביקורת), צריכה גבוהה סך הכל עם צריכה נמוכה של סוכרים פשוטים, צריכת סה”כ נמוכה עם צריכה גבוהה של סוכרים פשוטים, או סה”כ נמוכה וצריכה נמוכה של סוכרים פשוטים. צריכת הקלוריות הכוללת הייתה בערך זהה עבור כל הקבוצות. בתחילת המחקר, צריכת הפחמימות הממוצעת הייתה 43.7% מהקלוריות, וצריכת הסוכר הפשוט הממוצעת הייתה 116.5 גרם ליום. שתי הקבוצות “סך הכל נמוכה” הפחיתו בממוצע כ-10% בקלוריות הפחמימות.

לא היו שינויים במשקל הגוף בקבוצת הביקורת, בעוד שכל שלוש הקבוצות האחרות ירדו מעט במשקל, בטווח שבין 1.5-2.0 ק”ג (3.3-4.4 פאונד). הייתה השפעה מובהקת של הדיאטה על שתי התוצאים העיקריים, זמן החשיפה הכולל של הוושט לחומציות והמספר הכולל של אפיזודות ריפלוקס, כפי שנמדד על ידי ניטור pH אמבולטורי של 24 שעות. השינוי בזמן החשיפה הכולל לחומצה היה גדול יותר באופן משמעותי עבור הקבוצה שצרכה מעט סוכרים פשוטים בהשוואה לקבוצה שצרכה הרבה סוכרים פשוטים. דירוג התסמינים של המשתתפים שהוערכו על ידי שאלון ריפלוקס גסטרו-אסופגיאלי וסולם GERD Symptom Assessment, כולל תדירות וחומרת צרבת, כאבים בגרון/חזה והפרעות שינה, השתפרו בכל קבוצות הדיאטה המותאמות בהשוואה לקבוצת הביקורת.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-AJG

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה