טיפול בג’ארדיאנס משפר תוצאות בחולי אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור ללא תלות בגיל (J Am Coll Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב-Empagliflozin (ג’ארדיאנס) מלווה בתוצאות טובות יותר בחולים עם אשפוז ראשון או חוזר בשל אי-ספיקת לב ושיפור התסמינים בחולים בגילאים שונים, ללא הבדל ביעילות או בסבילות הטיפול בגיל מבוגר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Empagliflozin מפחית את הסיכון לתמותה קרדיווסקולארית או אשפוז עקב אי-ספיקת לב בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל. עם זאת, אין נתונים להערכת היעילות והבטיחות של הטיפול לפי גיל החולים.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעה של גיל על תוצאות הטיפול ב- Empagliflozin במחקר EMPEROR-Preserved. המשתתפים במחקר סווגו לפי הגיל בתחילת המחקר: מתחת ל-65 שנים (1,199 חולים), גילאי 65-75 שנים (2,214 חולים), גילאי 75-79 שנים (1,276 חולים), או גילאי 80 שנים ומעלה (1,299 חולים).

החוקרים בחנו את ההשפעה של גיל על תוצאות הטיפול ב- Empagliflozin על מחלות לב וכלי דם או אשפוז עקב אי-ספיקת לב (התוצא העיקרי), כלל אשפוזים עקב אי-ספיקת לב, שיעור הירידה בקצב פינוי גלומרולארי, איכות חיים בריאותית לפי מדד Kansas City Cardiomyopathy Questionnaire – Clinical Summary Score ותדירות אירועים חריגים.

כאשר החוקרים התמקדו בחולים בזרוע הפלסבו, הם מצאו כי היארעות מחלות לב וכלי דם ואשפוזים עקב אי-ספיקת לב עלו עם הגיל. הטיפול ב- Empagliflozin הפחית את שיעורי מחלות לב וכלי דם או אשפוזים עקב אי-ספיקת לב (p=0.33), אשפוז ראשון עקב אי-ספיקת לב (p=0.22) ואשפוז ראשון וחוזר עקב אי-ספיקת לב (p=0.11) בכל קבוצות הגיל, עם השפעה דומה באלו בגילאי 75 שנים ומעלה (p=0.22) או מעל גיל 80 שנים (p=0.51).

הטיפול ב- Empagliflozin שיפר את מדד Kansas City Cardiomyopathy Questionnaire-Clinical Summary Score לאחר 52 שבועות והפחית את היקף הירידה בקצב פינוי גלומרולארי ללא אינטראקציה עם הגיל (p=0.48 ו-p=0.32, בהתאמה).

לא תועדו הבדלים בעלי חשיבות קלינית באירועים חריגים בין זרועות טיפול ב- Empagliflozin או פלסבו בקבוצות הגיל השונות.

ממצאי המחקר מעידים כי הטיפול ב- Empagliflozin מביא לשיפור בתוצאות הטיפול בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל ללא תלות בגיל החולה.

J Am Coll Cardiol, July 5, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה