טיפול ב-Canagliflozin מפחית סיכון קרדיווסקולארי בחולי סוכרת עם מחלת כליות כרונית (J Am Heart Assoc)

הטיפול ב- Canagliflozin הפחית את הסיכון לאירועים קרדיווסוקולאריים בחולים עם סוכרת ומחלת כליות כרונית, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association. החוקרים מדווחים כי התועלת האבסולוטית הייתה גדולה יותר בהערכת כלל האירועים הקרדיווסקולאריים, בהשוואה לאירוע קרדיווסקולארי ראשון.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הטיפול במעכב SGLT-2 (Sodium Glucose Cotransporter) Canagliflozin הפחית את הסיכון לתוצא קרדיווסקולארי משולב במחקר CREDENCE (Canagliflozin and Renal Events in Diabetes With Established Nephropathy Clinical Evaluation). בניתוח פוסט-הוק הנוכחי בחנו החוקרים את ההשפעה של Canagliflozin על כלל האירועים הקרדיווסקולאריים, דהיינו, אירוע ראשון וחוזר.

במחקר CREDENCE נערכה השוואה בין Canagliflozin או פלסבו תואם ב-4,401 חולים עם סוכרת מסוג 2, אלבומינוריה וקצב פינוי גלומרולארי משוער של 30-90 מ”ל/דקה, לאור חציון של 2.6 שנים. התוצא העיקרי כלל משלב של אירוע קרדיווסקולרי כלשהו, כולל אוטם לבבי, אירוע מוחי, אשפוז עקב אי-ספיקת לב, אשפוז עקב אנגינה לא-יציבה ותמותה קרדיווסקולארית. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת ההשפעה של Canagliflozin על סך נטל אירועים קרדיווסקולאריים.

במהלך המחקר, 634 חולים אובחנו עם 883 אירועים קרדיווסקולאריים, מהם 472 חולים (74%) אובחנו עם אירוע קרדיווסקולארי יחיד ו-162 חולים (26%) אובחנו עם מספר אירועים קרדיווסקולאריים.

הטיפול ב- Canagliflozin הפחית את שיעור האירועים הקרדיווסקולאריים בהיקף של 26% (יחס סיכון של 0.74, p<0.001) ואת סך האירועים הקרדיווסקולאריים בהיקף של 29% (יחס שיעורי היארעות של 0.71, p<0.001). ההבדל בסיכון האבסולוטי ל-1,000 חולים שטופלו לאורך 2.5 שנים עמד על 44- (רווח בר-סמך 95% של 67- עד 21-) לאירוע קרדיווסקולארי ראשון ועל 73- (רווח בר-סמך 95% של 114- עד 33-) לכלל האירועים.

ממצאי המחקר תומכים בתועלת של המשך טיפול ב- Canagliflozin לאחר אירוע קרדיווסקולארי ראשון למניעת הישנות אירועים קרדיווסקולאריים.

 

J Am Heart Assoc, Aug 5, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה