ניתוח בריאטרי במתבגרים – תוצאות מבטיחות (JACS)

מחקר חדש מראה שניתוח בריאטרי באוכלוסיית מתבגרים עם השמנת יתר חמורה מוביל להפחתה מתמשכת במשקל הגוף יחד עם ירידה דרמטית בשיעורי הסוכרת, יתר לחץ דם ודיכאון

מחקר חדש שהתפרסם ב-JACS מראה שניתוח בריאטרי באוכלוסיית מתבגרים או מבוגרים צעירים עם השמנת יתר חמורה מוביל להפחתה מתמשכת במשקל הגוף יחד עם ירידה דרמטית בשיעורי הסוכרת, יתר לחץ דם ודיכאון. כ-10% מהנערים האמריקאים בגילאי 12-19 סובלים מהשמנת יתר חמורה המוגדרת כ-BMI של לפחות 35 ק”ג/מ”ר, או שווה ל-120% מהאחוזון ה-95 עבור גילו ומינו של אדם.

המחקר המתמשך עוקב אחר התוצאות הבריאותיות של 96 אנשים (83% נשים, 75% היספנים) שעברו ניתוח בריאטרי עד גיל 21 (גיל חציוני, 19). ה-BMI החציוני שלהם לפני הניתוח היה 44.7 ק”ג/מ”ר – נתון שנחשב להשמנה קיצונית. המשקל החציוני של המשתתפים לפני הניתוח היה 126 ק”ג, ונע בין 110 ל-147 ק”ג. החוקרים עקבו אחר התוצאות הבריאותיות של החולים במשך 10 שנים לפחות, ועד 18 שנים. כמעט כל (90%) החולים עברו ניתוח מעקף קיבה, והשאר עברו ניתוח עם רצועת קיבה מתכווננת לפרוסקופית (banding). החוקרים השתמשו במגוון שיטות כדי לחדש את הקשר עם המטופלים לפחות 10 שנים לאחר ההליכים שלהם, כאשר מתוך 130 משתתפים פוטנציאליים במחקר, 96 הסכימו להשתתף בפרויקט המחקר. בביקור מרחוק המטופלים דיווחו על משקלם הנוכחי, המשקל הנמוך ביותר, מצבם הנוכחי של מחלות נלוות אחרות שלהם, כגון סוכרת או יתר לחץ דם. מכיוון שהם התעניינו גם בהשפעה של ניתוח בריאטרי על איכות החיים, הם שאלו את המשתתפים לגבי רמת ההשכלה הגבוהה שלהם, מצב היחסים שלהם והאם היו להם ילדים.

במעקב ממוצע של 14 שנים, מטופלים לאחר מעקף קיבה איבדו 31% ממשקלם הגבוה ביותר, ואלו עם רצועת הקיבה איבדו 22% ממשקלם הגבוה ביותר, לפי החוקרים. בנוסף, כל החולים עם היפרליפידמיה (14.6%), אסטמה (10.4%) וסוכרת (5.2%) דיווחו על הפוגה מוחלטת של מצבים אלו (P <.05 לכל מצב). גם רמות החרדה והדיכאון שלהם ירדו באופן משמעותי, דיווחו החוקרים ל-Medscape.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-JACS

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה