סיכון גבוה כפליים לאבחנה של מחלת מעי דלקתית בגברים המקיימים יחסי מין עם גברים (Gut)

בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים תועד סיכוי גבוה יותר מכפליים להתפתחות מחלת מעי דלקתית, בהשוואה לגברים המקיימים יחסי מין עם נשים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Gut.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בארצות הברית יש כ-3 מיליון חולים עם מחלת מעי דלקתית, כאשר בכל שנה מאובחנים כ-70,000 חולים חדשים. למרות מידע רב אודות האפידמיולוגיה של מחלת המעי בארצות הברית, אין נתונים אודות השכיחות והמהלך הטבעי של מחלת מעי דלקתית באוכלוסיות להט”ב.

להערכת השכיחות של מחלת קרוהן וקוליטיס כיבית באוכלוסייה זו, החוקרים זיהו 11,845 מבוגרים עם אבחנה של פעילות הומוסקסואלית בסיכון-גבוה על-פי רישומים ממוחשבים של 58 ארגוני בריאות לאורך 20 השנים האחרונות. מהנתונים עולה כי ב-91% מהמקרים היה מדובר בגברים המקיימים יחסי מין עם גברים, כאשר באוכלוסייה זו תועדה שכיחות קוליטיס כיבית של 1.26% ושכיחות מחלת קרוהן של 0.8%.

עוד השוו החוקרים את שיעורי הימצאות מחלת מעי דלקתית בקרב 60,755 מבוגרים, כולל גברים המקיימים יחסי מין עם גברים וגברים המקיימים יחסי מין עם נשים, עם אבחנה של פעילות הטרוסקסואלית בסיכון גבוה.

מהנתונים עולה כי בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים ופעילות הומוסקסואלית בסיכון גבוה תועד סיכון גבוה יותר מכפליים לאבחנה של קוליטיס כיבית (יחס סיכויים של 2.45, רווח בר-סמך 95% של 2.35-3.34) ומחלת קרוהן (יחס סיכויים של 1.64, רווח בר-סמך 95% של 1.29-2.09) בהשוואה לגברים הטרוסקסואליים כאשר שתי האוכלוסיות עסקו בפעילות מינית בסיכון גבוה.

בקרב גברים הומוסקסואלים שעסקו בפעילות מינית בסיכון גבוה ועם אבחנה של מחלת קרוהן תועד סיכון גבוה יותר למחלה פריאנאלית וסטריקטורות, בעוד שבחולים עם קוליטיס כיבית תועד סיכון גבוה יותר לניתוח לכריתה חלקית של המעי הגס. לא תועדו הבדלים משמעותיים בתרופות לטיפול במחלת מעי דלקתית בין שתי הקבוצות.

על-בסיס תוצאות המחקר הנוכחי ומחקר פרוספקטיבי מתוכנן להערכת החשיבות של מיקרוביום המעי, המטרה של החוקרים היא לפתח טיפול מותאם אישית ולשפר את הגישה לטיפול רפואי לאוכלוסיית הלהט”ב עם מחלת מעי דלקתית.

 

Gut, Sep 2022

 

לידיעה ב-Healio

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה