שמונה דקות של פעילות גופנית ביום עשויה להיות כל הנדרש עבור מטופלים רבים (Eur Heart J)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת European Heart Journal עולה כי ניתן להשלים בשמונה דקות ביום בלבד את כל הפעילות הגופנית המומלצת. במידה ועובדים מעט קשה יותר. החוקרים מדווחים כי 54 דקות בלבד של פעילות גופנית מאומצת בשבוע מפחיתה את הסיכון לתמותה מוקדמת מכל-סיבה בהיקף של 36% ואת הסיכון למחלת לב בשיעור של 35%.

החוקרים בחנו את הנתונים ממדי פעילות שנשאו למעלה מ-71,000 משתתפים בבריטניה ולאחר מכן בחנו את מצבם הבריאותי לאורך מספר שנים.

בעוד שהשקעת זמן רב יותר בפעילות גופנית הובילה באופן לא-מפתיע למצב בריאותי טוב יותר, ההשפעות המגנות של פעילות גופנית מתחילת להתייצב לאחר נקודה מסוימת. פעילות גופנית קצרה ומאומצת משפרת את לחץ הדם, מקטינה קרישי דם החוסמים את העורקים ומשפרת את הכושר הגופני הכולל.

פעילות גופנית מאומצת מסיעת לגוף להתאים עצמו טוב יותר מפעילות גופנית מתונה, עם יתרונות בולטים יותר. יחדיו, אלו יפחיתו את הסיכון של המטופל למחלות לב וכלי דם. פעילות גופנית עשויה גם להפחית תהליכי דלקת בגוף, אשר מצידה תוביל להפחתת הסיכון לחלק מהמחלות הממאירות.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ על לפחות 150 דקות של פעילות גופנית בעצימות מתונה כל שבוע, דוגמת הליכה בקצב מהיר, או להשקיע 75 דקות בשבוע של פעילות גופנית מאומצת, דוגמת ריצה. עוד מומלץ על פעילויות לחיזוק שרירים, דוגמת הרמת משקולות, לפחות יומיים בשבוע.

עם זאת, רק 54% מהאמריקאים עומדים בהמלצות לפעילות גופנית אירובית בהיקף 150 דקות כל שבוע. שיעור אף נמוך יותר של 24% גם משלימים את כל הפעילות המומלצת בתוך יומיים.

לכן, המלצה להקפדה על 8 דקות במקום 30 דקות פעילות גופנית ביום עשויה לשכנע אנשים עמוסים להקפיד על הפעילות הגופנית המומלצת.  מחסור בזמן הינה אחת הסיבות העיקריות לכך שרבים מדווחים כי אינם מקפידים על פעילות גופנית.

פעילות גופנית מאומצת אינה מחייבת ריצה, רכיבה על אופניים, או הרמת משקולות. חוקרים מתייחסים לפעילות מאומצת במידה וזו גבוהה פי 6 מהקצב המטבולי במנוחה וכוללת כל תנועה מאומצת, כולל ריקוד במועדון לילדה או עליה במדרגות עם מצרכים.

החוקרים ממליצים לכוון לפרצים של 2 דקות של פעילות המגבירה את קצב הלב, המפוזרת לאורך כל היום להשגת התוצאות הטובות ביותר בפרק הזמן הקצר ביותר. במידה ולמטופל שעון חכם או מכשיר אחר העוקב אחר קצב הלב, הסף אותו יש לעבור הוא פעימות לב בקצב של 77% ומעלה מקצב הלב המקסימאלי.

באדם ללא שעון חכם, המדד המשמש להערכת פעילות גופנית מאומצת הוא קשיי נשימה ברמה בה קשה לנהל שיחה או לדבר במשפטים מלאים בזמן הפעילות. במילים אחרות, במידה והאדם מתנשף, אז סביר להניח כי הוא מצוי בסף המתאים לפעילות גופנית מאומצת.

 

Eur Heart J, Oct 27, 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה