מרווח קצר בין ארוחות עשוי להיות קשור לסיכון מוגבר לתמותה (Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics)

מחקר אמריקאי חדש מצא כי מרווח זמן קצר בין ארוחות עשוי להיות קשור לסיכון מוגבר למוות מכל הסיבות

מחקר חדש שפורסם ב-Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, בחן את מספר הארוחות ביום וגם את המרווחים ביניהן בקרב אנשים בגילאי 40 ומעלה בארה”ב ומצא כי מרווח זמן בין ארוחות הקצר מ-4.5 שעות עשוי להיות קשור לסיכון מוגבר למוות מכל הסיבות, בהשוואה למרווחי זמן ארוכים יותר. המחקר מצא גם שארוחה אחת ביום, לעומת שלוש ביום, קשורה לסיכון מוגבר לתמותה.

החוקר הראשי של המחקר, ד”ר יאנגבו סאן, מהמחלקה לרפואה מונעת במרכז מדעי הבריאות מאוניברסיטת טנסי, ממפיס אמר כי “מחקר זה חיוני עבור מבוגרים אמריקאים רבים שצורכים פחות משלוש ארוחות כל יום. הממצאים מראים כי אלה שאוכלים רק ארוחה אחת ביום נוטים יותר למות מאשר אלה שאוכלים לעתים קרובות יותר”, כמו כן “אלו המדלגים על ארוחת הבוקר נוטים יותר לחלות במחלות לב וכלי דם קטלניות, בעוד שאלו המדלגים על ארוחת הצהריים או הערב מגדילים את הסיכוי לתמותה מסיבות אחרות”.

ד”ר קורטני פיטרסון, מהמחלקה למדעי התזונה באוניברסיטת אלבמה בבירמינגהם מסתייגת מהמחקר ואומרת שהחוקרים היו צריכים להתייחס לכמות הקלוריות היומית, כמו גם למחלות והפרעות רפואיות שונות שדווחו בתחילת הניסוי. היא אומרת כי “כשהוציאו את כל מי שחלה בסרטן או במחלת לב, התוצאות לא היו מובהקות סטטיסטית”.

במחקר השתתפו 24,011 מבוגרים בני 40 ומעלה. פרטים אודות זמני אכילה וסוגי מזון נאספו בין השנים 1999-2014, תוך שימוש בנתוני תמותה. תוצאות המחקר שקשרו תמותה עם תדירות ארוחות, מרווחים בין שתי ארוחות ודילוג על ארוחות, הראו שדילוג על ארוחות מגביר סיכון לתמותה, בעוד דילוג על ארוחת בוקר מגביר סיכון לתמותה ממחלה קרדיווסקולרית ודילוג על ארוחת צהריים מגביר סיכון לתמותה מסיבות אחרות. בנוגע למרווחים בין הארוחות, אכילה במרווחי זמן של 4.5 שעות ומטה או 5.5 שעות ומעלה נקשרה באופן מובהק לתמותה מסיבות שאינן קרדיווסקולריות בהשוואה למרווחי זמן של 4.6-5.5 שעות.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה