אחד מכל עשרה חולים שחלו באומיקרון צפוי לפתח Long COVID (מתוך JAMA)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Medical Association עולה כי כ-10% מהחולים שחלו באומיקרון מדווחים על תסמיני Long COVID, שיעור נמוך יותר מהמדווח בחולים שנדבקו בזנים מוקדמים יותר של נגיף הקורונה.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 8,646 מבוגרים שחלו ב-COVID-19 בנקודות זמן שונות לאורך המגפה ו-1,118 משתתפים שלא חלו בקורונה.

במחקר הנוכחי החוקרים זיהו 12 תסמינים שהבחינו בין אלו שפיתחו ואלו שלא פיתחו COVID. הם פיתחו מערכת ניקוד לתסמינים להגדרת סף לזיהוי חולים עם Long COVID. התסמינים שנכללו היו חולשה, ערפול מוחי, סחרחורת, אי-נוחות בטנית, דפיקות לב, בעיות בחשק או יכולת מינית, אובדן חוש טעם או ריח, צמא, שיעול כרוני, כאבי חזה, או תנועות חריגות. תסמין נוסף כלל חולשה לאחר-מאמץ, או החמרת תסמינים לאחר מאמץ גופני או נפשי.

על-בסיס תת-קבוצה של 2,231 חולים שנכללו בניתוח הנתונים וחלו לראשונה בקורונה עד 1 בדצמבר, 2021, כאשר זן האומקירון היה הדומיננטי, כ-10% חוו תסמינים ארוכי-טווח או Long COVID לאחר שישה חודשים, כך על-פי נתוני ה-National Institutes of Health.

בקרב חולים שלא היו מחוסנים או חלו בקורונה לפני אומיקרון תועד סיכוי גבוה יותר לפתח Long COVID ולפתח מחלה חמורה יותר, כך עולה מהנתונים.

מחקרים קודמים הצביעו על שיעורים גבוהים יותר מ-10% של חולים שפיתחו Long COVID בעקבות הדבקה בזיהום הנגיפי. לדוגמא, ביוני 2022 פרסם המרכז לבקרת מחלות זיהומיות ומניעתן כי אחד מכל חמישה אמריקאים שחלה בקורונה פיתח Long COVID. בנוסף, מחקר מאוקספורד שפורסם בספטמבר 2021 הראה כי למעלה משליש מהחולים פיתחו תסמיני Long COVID.

החוקרים מקווים כי מחקר זה מהווה צעד נוסף לקראת פיתוח טיפולים אפשריים כנגד Long COVID, הפוגע בבריאות ובתפקוד של מיליוני אמריקאים. הם מבהירים כי ישנן עוד שאלות פתוחות רבות בכל הנוגע ל-Long COVID, כולל היקף הבעיה ומהן הסיבות בגינן חלק מאלו שחלו בקורונה מפתחים תסמינים אלו בעוד שאחרים מתגברים על הזיהום ללא תסמינים ארוכי-טווח.

JAMA, May 2023

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה