ניתוח בריאטרי ומטבולי עשוי להפחית את הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולי סוכרת (Obes Surg)

במאמר שפורסם בכתב העת Obesity Surgery מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ניתוח מטבולי ובריאטרי מלווה בסיכון מופחת לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים עם סוכרת והשמנת-יתר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ניתוח בריאטרי ומטבולי עשוי להשפיע לטובה על האיזון הגליקמי של המטופלים. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בקרב מטופלים עם השמנה וסוכרת לאחר ניתוח בריאטרי ומטבולי.

החוקרים השלימו חיפוש שיטתי במאגרי PubMed, Embase, Medline ו-Web of Science לזיהוי מחקרים שפורסמו לפני 20 בפברואר, 2023.

הסקירה השיטתית הובילה לזיהוי 15 מחקרי עוקבה, אשר כללו 122,361 מטופלים עם השמנת-יתר וסוכרת.

מטה האנליזה הדגימה ירידה מובהקת סטטיסטית בשיעורי תחלואה של סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים (יחס סיכויים של 0.65, רווח בר-סמך 95% של 0.59-0.72) ותמותה (יחס סיכויים של 0.49, רווח בר-סמך 95% של 0.36-0.67).

מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי ניתוח בריאטרי ומטבולי לווה בסיכון מופחת למחלות צרברווסקולאריות, מחלת עורקים כלילית, פרפור פרוזדורים, אי-ספיקת לב, אוטם לבבי ואירוע מוחי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי הסקירה מעידים כי ניתוח בריאטרי ומטבולי במטופלים עם השמנת-יתר וסוכרת מלווה בסיכון מופחת לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את ההשפעה של התערבות זו באוכלוסיות שונות.

Obes Surg, May 15, 2023

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה