סיכון מוגבר לתרומבואמבוליזם ורידי במבוגרים עם דרמטיטיס אטופית (JAMA Dermatol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי אטופיק דרמטיטיס בבגרות מלווה בסיכון מוגבר להיארעות תרומבואמבוליזם ורידי.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה שהתבסס על נתוני National Health Insurance Research Database מטאיוואן לזיהוי 142,429 מבוגרים עם אבחנה חדשה של דרמטיטיס אטופית בין 2003 ו-2017 וכן מספר דומה של ביקורות תואמות.

החולים עם דרמטיטיס אטופית סווגו לתתי-קבוצות על-פי חומרת המחלה העורית, כאשר ניתוח סטטיסטי שימש להערכת יחס הסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי עם ניתוחים סטטיסטיים נוספים של הסיכון לסיבוך הנ”ל לפי גיל ומין החולה.

מהנתונים עולה כי במבוגרים עם דרמטיטיס אטופית סיכון גבוה ב-28% לתרומבואמבוליזם ורידי, בהשוואה למבוגרים ללא המחלה העורית (יחס סיכון של 1.28), אם כי ההבדל האבסולוטי בסיכון היה קטן.

מניתוח הנתונים עלה כי אבחנה של דרמטיטיס אטופית לוותה בסיכון מוגבר לפקקת ורידים עמוקים (יחס סיכון של 1.26) ותסחיף ריאתי (יחס סיכון של 1.26).  כאשר החוקרים הוציאו מניתוח הנתונים חולים תחת טיפול בסטרואידים סיסטמיים, הסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי נותר גבוה יותר משמעותית בקרב חולים עם המחלה העורית, בהשוואה לאלו ללא דרמטיטיס אטופית (יחס סיכון של 1.45).

החוקרים מדגישים כי מדובר בממצאים מוקדמים מדי בכדי לשנות את הגישה המקובלת לטיפול באוכלוסיית חולים זו וכי יש לקחת בחשבון את מגבלות המחקר כאשר מפרשים את התוצאות הללו. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין את הפתופיזיולוגיה בבסיס הקשר בין דרמטיטיס אטופית ובין הסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי.

JAMA Dermatol, May 31, 2023

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה