רדיולוגיה

השפעת זיהום אוויר על הופעת סרטן ריאות מוערכת בחסר (WCLC 2022)

מחקר חדש הראה כי אפילו משך חשיפה של 20 שנה לזיהום אוויר (PM 2.5) עלול ליצור הערכת חסר בנוגע להשפעתו על התפתחות סרטן ריאות

מחקר קנדי חדש שהוצג בקונגרס העולמי לסרטן הריאות הראה כי אפילו משך חשיפה של 20 שנה לזיהום אוויר (PM 2.5) עלול ליצור הערכת חסר בגודל ההשפעה על הופעת סרטן ריאות, במיוחד בקרב אנשים שאובחנו עם סרטן ריאות שהיגרו מאזורים שבהם זיהום אוויר כבד הוא הנורמה. קיימת כמות הולכת וגדלה של עדויות המוכיחות שזיהום אוויר הוא גורם סיכון מרכזי לסרטן ריאות בקרב אנשים שלא מעשנים, אם כי יש פחות ודאות לגבי משך החשיפה לחלקיקים עדינים באוויר, ותרומתה לסיכון לסרטן ריאות.

במטרה להשוות חשיפה מצטברת ל-PM 2.5 במשך 3 שנים לעומת 20 שנים בנשים שמעולם לא עישנו והייתה להן אבחנה חדשה של סרטן ריאות, החוקרים גייסו בסך הכל 236 נשים והורו להן למלא שאלון מפורט של היסטוריית מגורים, ופרטים דמוגרפיים כולל גיל, גזע, ארץ לידה, הגעה לקנדה עבור אלו שנולדו מחוצה לה, מקצועות, היסטוריה משפחתית של סרטן ריאות, וחשיפה לעישון פסיבי. החוקרים קישרו כתובות מקומיות לנתונים שמקורם בלוויין לרמות PM2.5 מקומיות. הגיל החציוני של המשתתפות היה 66.1 שנים, כאשר מתוך 236 המשתתפות, 190 (80.5%) נולדו מחוץ לקנדה, והגיעו אליה בגיל חציוני של 45. כמחצית מכלל המשתתפות הגיעו מסין או מהונג קונג, ושליש נוסף הגיעו ממקומות אחרים באסיה. היסטולוגיות של הגידול כללו אדנוקרצינומות ב-219 חולות, קרצינומה של תאי קשקש ב-1 וסוגים אחרים ב-16 חולות. יותר ממחצית מהחולות (55%) סבלו ממחלה בשלב III או IV בעת האבחנה. בסך הכל, ל-106 מתוך 227 חולות היו מוטציות EGFR. מבין החולות שנולדו מחוץ לקנדה, רק ל-4 (2%) הייתה חשיפה מצטברת ל-PM2.5 במשך 3 שנים של יותר מ-10 מק”ג/מ”ק, אך ל-38 (20%) הייתה חשיפה מצטברת של 20 שנים של יותר מ-10 מק”ג/מ”ק (P < .0001) . לכל החולות היו חשיפות מצטברות ל-PM2.5 הגבוהות מ-5 מק”ג/מ”ק. בהשוואה של חולות עם וללא מוטציות EGFR, החוקרים מצאו שחשיפה מצטברת גבוהה יותר ל-PM 2.5 למשך 3 שנים הייתה קשורה באופן מובהק למוטציות EGFR בהשוואה לסוגי סרטן ללא מוטציה (P = .049) , אך לא היה קשר מובהק בהסתכלות של 20 שנים.

לכתבה ב-Medscape

לסרטון הצגת האבסטרקט ב-Youtube

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה