רפואה דחופה

זיהום בנגיף CMV מעלה את הסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי בחולים עם וסקוליטיס (Arthritis Research & Therapy)

במאמר שפורסם בכתב העת Arthritis Research & Therapy מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי תרומבואמבוליזם ורידי מופיע בשכיחות גבוה בחולים עם וסקוליטיס על-רקע ANCA (ANCA-Associated Vasculitis), בפרט במהלך השנה הראשונה לאחר האבחנה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תרומבואמבוליזם ורידי הינו סיבוך נפוץ בחולים עם וסקוליטיס על-רקע ANCA ומלווה בעליה בסיכון לתחלואה ותמותה. הן זיהום פעיל והן זיהום קודם בנגיף CMV זוהו כגורמי סיכון לתרומבואמבוליזם ורידי בחולים עם מערכת חיסון תקינה ובמדוכאי חיסון. כעת הם בחנו אם זיהום קודם בנגיף CMV הינו גורם סיכון לתרומבואמבוליזם ורידי בחולים עם וסקוליטיס על-רקע ANCA.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את התוצאות בחולים עם אבחנה חדשה של וסקוליטיס על-רקע ANCA ממדגם בבריטניה. הם התמקדו בכל המקרים המאושרים של תרומבואמבוליזם ורידי עם תוצאות בדיקת נוגדני IgG כנגד CMV.

מהנתונים עולה כי תרומבואמבוליזם ורידי תועד ב-12% מהחולים במחקר (259 חולים) לאורך חציון מעקב של 8.5 שנים, כאשר 60% מהמקרים אירעו במהלך 12 החודשים הראשונה מהאבחנה. החוקרים מדווחים כי 16% מהחולים עם חשיפה קודמת לנגיף CMV פיתחו תרומבואמבוליזם ורידי, זאת בהשוואה ל-5% מהחולים ללא עדות לנוגדנים כנגד הנגיף (p=0.007) ועדות לנוגדנים כנגד CMV נותרה גורם מנבא בלתי-תלוי לתרומבואמבוליזם ורידי בניתוח רב-משתני (יחס סיכון של 2.96, p=0.033).

במדגם ולידציה אושר כי זיהום קודם בנגיף CMV הינו גורם סיכון משמעותי לתרומבואמבוליזם ורידי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי זיהום קודם ב-CMV הינו גורם סיכון בלתי-תלוי לתרומבואמבוליזם ורידי בחולים עם וסקוליטיס על-רקע ANCA.

 

Arthritis Research & Therapy, Aug 10, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה