משפחה

שינוי המיקרופלורה החיידקית במעי מביא להפחתה בנפיחנות בטנית וכאב בטן בחולים עם תסמונת המעי הרגיז

Alteration of intestinal microflora is associated with reduction in abdominal bloating and pain in patients with irritable bowel syndrome. Nobaek S, Johansson ML, Molin G, Ahrne S, Jeppsson B.
Am J Gastroenterol. 2000 May;95(5):1231-8.

תסמונת המעי הרגיז הינה ההפרעה השכיחה ביותר המאובחנת במרפאות גסטרואנטרולוגיות ברחבי העולם. בין התסמינים הבולטים ניתן למצוא כאב בטן ונפיחנות. לאחרונה מוסבת תשומת הלב על האפשרות שחלק מן התלונות נוצרות עקב צמיחת יתר חיידקית ובעיקר חיידקים יוצרי גזים (ראה תקציר בגיליון הקודם על טיפול אנטיביוטי בתסמונת המעי הרגיז)
מטרת העבודה המוצגת כאן היתה לבדוק השפעת טיפול פרוביוטי שיוביל לשינוי בפלורה הטבעית על תלונות של נפיחנות וכאב בטן בחולים עם תסמונת המעי הרגיז.
נבדקים ושיטות: המחקר כלל 60 מטופלים הסובלים מתסמונת המעי הרגיז. כל הנבדקים עברו קולונוסקופיה או חוקן בריום שנמצאו תקינים. בכל המטופלים אושרה האבחנה על פי הקריטריונים של רומא. הנבדקים חולקו ל- 2 קבוצות טיפול: האחת טופלה מדי יום למשך 4 שבועות בתמצית מיצוי צמחית (rose-hip water) שהכילה בנוסף 5X107cfu/ml של Lactobacillus plantarum והקבוצה השניה טופלה בתמצית הצמחית עם גוון וטעם זהים לראשונה כפלצבו. משבועיים טרם ובמהלך המחקר נרשמו תסמיני מערכת העיכול ביומן ובנוסף מילאו הנבדקים שאלוני תסמינים 12 חודש לאחר תום המחקר.
תוצאות: הטיפול נסבל היטב על ידי כל המטופלים. נצפתה הפחתה משמעותית במספר הימים עם תחושת נפיחנות בקרב הקבוצה המטופלת בהשוואה לקבוצת הביקורת. גם לאחר 12 חודש היה מצבם הכללי של המטופלים טוב יותר מאשר קבוצת הביקורת.
מסקנה: שינוי פלורת המעי באמצעות פרוביוטיקה עשויה להפחית תלונות של נפיחנות וכאב בטן בקרב הסובלים מתסמונת המעי הרגיז.

למאמר המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה