משפחה

מתן Lactobacillus GG ביחד עם תמיסת רהידרציה פומית בילדים הסובלים מגסטרואנטריטיס חריפה- תוצאות מחקר אירופאי רב-מרכזי.


Lactobacillus GG administered in oral rehydration solution to children with acute diarrhea: a multicenter European trial. Guandalini S, Pensabene L, Zikri MA, Dias JA, Casali LG, Hoekstra H, Kolacek S, Massar K, Micetic-Turk D, Papadopoulou A, de Sousa JS, Sandhu B, Szajewska H, Weizman Z.
J Pediatr Gastroenterol Nutr. 2000 Jan;30(1):54-60.

עבודות קודמות הראו יעילות מתן LGG בזירוז החלמה של ילדים הסובלים מגסטרואנטריטיס על רקע rotavirus. מטרת העבודה הנוכחית היתה להעריך את יעילות השימוש ב- LGG בגסטרואנטריטיס ממקור אחר שאינו rotavirus ולהעריך את יעילות הטיפול ב-LGG כאשר הוא ניתן ביחד עם תמיסת רהידרציה.

נבדקים ושיטות:

אוכלוסיית המחקר כללה ילדים בגילאים שבין 3-1 שנים שלקו בשילשול חריף מגורמים שונים. הילדים חולקו ל- 2 קבוצות. קבוצה A טופלה תמיסת רהידרציה + פלצבו וקבוצה B טופלה בתמיסת רהידרציה זהה + תכשיר המכיל LGG בכמות של לפחות 1010 CFU/250mlלאחר מתן ההידרציה במשך 6-4 שעות, הוזנו הילדים בתזונה רגילה וגישה חופשית לתמיסת ההידרציה לפי הצורך.

תוצאות:

נכללו במחקר 287 ילדים, מתוכם 140 בקבוצה A ו- 147 בקבוצה B. לא היו הבדלים בין הקבוצות בקבלה מבחינה דמוגרפית או קלינית. בגרף הבא מוצג משך השלשול עד שפסק ב- 2 קבוצות הטיפול.

ניתן לראות כי משך השלשול היה קצר באופן משמעותי בקבוצה שטופלה ב- LGG. שלשול שנמשך יותר מ- 7 ימים היה ב- 10.7% מקבוצת הפלצבו לעומת 2.7% מקבוצת ה- LGG. גם משך האשפוז הכולל היה קצר יותר בקבוצה שטופלה בתוספת של LGG.

מסקנות:

תוספת LGG בילדים הסובלים מגסטרואנטריטיס חריפה מסייעת בקיצור משך המחלה ותורמת לחסכון בעלויות האשפוז. התועלת באה לידי ביטוי גם במקרי שלשול שלא על רקע ROTAVIRUS וניתן לתת טיפול זה יחד עם תמיסת הרהידרציה.

למאמר המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה