משפחה

מתוך סקירתו של ד"ר מושקוביץ, עורך מדור גסטרואנטרולוגיה, בנושא LGG

בגיליון מס' 4 של גסטרואנטרולוגיה הציג ד"ר מושקוביץ סדרה של מחקרים ועבודות בנושא הפרוביוטיקה. סקירה אחת מהן מוצגת להלן. אתם מוזמנים לעיין בסקירות הנוספות שהופיעו בגיליון 4 (יש לבחור "גליונות קודמים" בצד שמאל של המסך, ואז לבחור בתחום "גסטרו" וגיליון מס' 4 . לחילופין, ניתן לבצע חיפוש לפי מילה וכל המאמרים והחדשות שכללו מילה כמו LGG או פרוביוטיקה או דיאטה יוצגו, ומהן ניתן לבחור במאמר המבוקש).

מניעה ראשונית של מחלות אלרגיות באמצעות פרוביוטיקה: מחקר אקראי ומבוקר עם פלצבו.

בשנים האחרונות נצפית עליה בשיעור המחלות הקשורות ברגישות-יתר. אחת התיאוריות קושרת עליה זו להפחתה בחשיפה לאנטיגנים סביבתיים בגיל מוקדם בחיים.
מטרת העבודה הנוכחית היתה לבדוק השפעת טיפול פרוביוטי מונע באמצעות LGG על שיעור מקרי רגישות-יתר ואלרגיה למזון.
נבדקים ושיטות: תכשירי LGG ניתנו באופן מבוקר ואקראי לאמהות הרות שלהן או לבני זוגן יש לפחות קרוב משפחה אחד עם מחלה אלרגית (אקזמה אטופית, נזלת אלרגית, או אסטמה). התכשיר ניתן גם לתינוקות שנולדו עד גיל 6 חדשים. המטרה העיקרית היתה לבדוק שכיחות אקזמה אטופית שהיא הביטוי השכיח למחלה אטופית בשנות החיים הראשונות.
תוצאות:
בסך הכל נצפתה אקזמה אטופית ב- 46/132 תינוקות (35%) בגיל 2 שנים. ב- 6 ילדים נצפתה אסטמה ונזלת אלרגית ב- 1. נצפתה הפחתה משמעותית כדי מחצית בשיעור האקזמה בקרב הקבוצה שטופלה ב-LGG לעומת קבוצת הביקורת (ראה תרשים):

מסקנות: LGG
יעיל במניעת מחלות אלרגיות בילדים עם סיכון גבוה ללקות במחלות אלו. התוצאות רומזות גם כי לחיידקי הפלורה של המעי חשיבות בתהליך האימונומודולטורי במניעת מחלות אלו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.