האם טיפול בקוינולונים משפר פרוגנוזה בחולי COPD מונשמים ?

השימוש בטיפול אנטיביוטי בחולי מחלת ראה חסימתית (COPD) כרונית בדרגה בינונית נתון בספק והספרות לא מעידה על רווח משימוש בקבוצת חולים זו. אולם שימוש באנטיביוטיקה בקרב חולים בהתקף חמור נחשב כמועיל וכבעל רווח.

מטרה
מטרת מחקר פרוספקטיבי, אקראי, כפול סמיות מבוקר אינבו זה הייתה לבחון את ההשפעה של מתן אופלוקסצין בחולי מחלת ראות חסימתית מונשמים.

אוכלוסיה
נבדקו 93 חולי (COPD) מונשמים. 47 טופלו על ידי אופלוקסאצין במינון של 400 מ"ג/יממה במתן פומי 46 טופלו באינבו למשך 10 ימים. תוצאות הקצה היו מוות בתוך בית החולים והצורך בטיפול אנטיביוטי נוסף לחוד או במקביל.

תוצאות
נמצא כי שלושה חולים פרשו מהמחקר. שני חולים (4%) מקבוצת הטיפול מתו בתוך בית החולים, לעומת עשרה (22%) מקבוצת הביקורת, 17.5% הפחתה מוחלטת ומובהקת בסיכון למוות. הטיפול האנטיביוטי הפחית בצורה מובהקת ב 28% את הצורך בטיפול אנטיביוטי נוסף.

משך ההנשמה והשהות בבית החולים קוצר באופן מובהק ( 4.2 ימים ו 9.6 ימים בהתאמה) בקבוצת הטיפול.

על סמך תוצאות אלו מסכמים המחברים בהבנה כי טיפול בפלורוקינולונים כדוגמת אופלוקסאצין יעילים ומטיבים את הפרוגנוזה בחוליי (COPD) בהתקף הדורש הנשמה.

הערת העורך
מידע חשוב נוסף המבסס את המסקנה כי בקבוצת חולי (COPD) בדרגת חומרה קשה יש מקום לטיפול אנטיביוטי בעת התקף קשה וכי פלורוקינולונים כדוגמת אופלוקסאצין מלבד ציפרוקסין יעילים בתת קבוצה זו.

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה