משפחה

מהי יעילותו של טרבופרוסט בהפחתת הלחץ התוך-עייני בהשוואה ללטנופרוסט וטימולול?

Travoprost Compared With Latanoprost and Timolol in Patients With Open-angle Glaucoma or Ocular Hypertension
Peter A. Netland, Theresa Landry, E. Kenneth Sullivan, Russell Andrew, Lewis Silver, Alan Weiner, Sushanta Mallick, Jaime Dickerson, M. V. W. Bergamini, S. M. Robertson, Alberta A. Davis, The Travoprost Study Group
Am J Ophthalmol 2001;132:472-484

אנלוגים של פרוסטגלנדין הינם חומרים המורידים באופן פעיל את הלחץ התוך-עייני במידה המשתווה לזו של לאנטגוניסטים בטא אדרנרגיים לא סלקטיביים. ההורדה של הלחץ התוך-עייני באמצעות אנלוג של פרוסטגלנדין F 2 אלפא PGF2 אלפא הינה בעיקרה תוצאה של הגדלה הזרימה החוצה של מי הלישכה במסלול האובאו-סקלרלי.
טרבופרוסט Travoprost הינו prodrug טופיקלי עייני, איזו-פרופיל אסטר במבנהו, אשר עובר בקרנית הידרוליזה מהירה והופך להיות חומצה חופשית ופעילה הדומה במבנה לפלופרוסטנול ואנלוגים אחרים של PGF2 אלפא. לטרבופרוסט יש אפיניות מוגברת לרצפטור לפרוסטגלנדין F ופעילות אגוניסטית מלאה עליו ללא אפיניות או פעילות משמעותית על רצפטורים אחרים.

מטרת המחקר
המחקר בדק את בטיחות השימוש והיעילות של שני ריכוזים של טרבופוסט 0.0015% ו- 0.004% בהשוואה עם לטנופרוסט 0.005% וטימולול 0.5% בחולים עם גלאוקומה פתוחת-זוית או יתר לחץ תוך-עייני.

אוכלוסיית המחקר
801 חולים עם גלאוקומה פתוחת-זוית או יתר לחץ תוך-עייני השתתפו במחקר וחולקו באופן אקראי בין 4 קבוצות שטופלו ב- טרבופוסט 0.0015%, טרבופוסט 0.004%, לטנופרוסט 0.005% או טימולול 0.5%. היעילות והבטיחות של טיפול חד יומי בטרבופרוסט בשני המינונים הושווה לטיפול חד יומי בלטנופרוסט או טיפול פעמיים ביום בטימולול במשך 12 חדשים.

תוצאות
התוצאות הראו שטיפול בטרבופרוסט היה שווה או אף עולה על לטנופרוסט וטוב יותר מטימולול בהפחתת הלחץ התוך-עייני בחולים עם גלאוקומה פתוחת-זוית או יתר לחץ תוך-עייני. בנוסף נמצא שטיפול בטרבופרוסט 0.004% היה באופן משמעותי יעיל יותר מלטנופרוסט או טימולול בהפחתחת הלחץ התוך עייני בחולים שחורי עור. הטרבופרוסט היה בטוח לטיפול ובדרך כלל נסבל על ידי קבוצת המחקר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה