משפחה

הקלה של פעם בחודש – מגנזיום וויטמין B6 יכולים להקל על סימפטומים של תסמנות קדם וסתית.

נטילת תוספי מזון המכילים מגנזיום וויטמין B6 יכולים להקל על סימפטומים של תסמונת קדם וסתית. את המידע הזה מסרה ד"ר אן ווקר, מרצה בכירה בתזונה באוניברסיטת רדינג (אנגליה) וחברה בפנל הייעוץ של HSIS, Health Supplement Information Services.

מסקנה זו התקבלה לאחר שהחוקרים ערכו שני ניסויים כפולי סמיות, מבוקרים ומשוחלפים שבמהלכם קיבלו המטופלות מגנזיום אוקסיד או מגנזיום אוקסיד יחד עם ויטמין B6.

בניסוי הראשון נבדקה השפעתו של מגנזיום אוקסיד על הקלה בסימפטומים של התסמונת הקדם וסתית. במהלך המחקר טופלו 38 נשים למשך שני מחזורים במגנזיום אוקסיד 200 מ"ג פעם ביום. הנשים התבקשו למלא יומן יומי אשר מנה סימפטומים אשר מוינו לשש קבוצות ואשר כללו: חרדה, השתוקקות למזון, דיכאון והידרציה. תוצאות המחקר הראו כי בחודש השני נצפתה ירידה בסימפטומים כמו הידרציה ועלייה במשקל, נפיחות של הגפיים, רגישות בשדיים ונפיחות בבטן בקבוצה אשר קיבלה מגנזיום בהשוואה לפלצבו (p=0.009).

המחקר השני בדק את השפעתם של מגנזיום אוקסיד 200 מ"ג ליום וויטמין B6 50 מ"ג ליום כאשר הם ניתנים יחד או בנפרד. במחקר זה השתתפו 44 נשים. המחקר נערך לאורך מחזור אחד.
תוצאות המחקר הראו כי מתן משולב של שני תוספי המזון הפחיתו סימפטומים קדם ווסתים של חרדה קלה כמו עצבנות, תנודות במצב הרוח, עצבנות או חרדה (p=0.040). החוקרים מכירים בכך שלאור התוצאות הצנועות שדווחו במחקר זה יש צורך במחקרים נוספים בטרם תינתן המלצה כללית בנוגע לטיפול בסימפטומים של תסמונת טרום וסתית.

בישיבה של HSIS אשר הוצגה בה תוצאות המחקרים הנ"ל מסרו החוקרים כי ניתן להתייחס לסימפטומים של תסמונות קדם ווסתית כאל תסמינים של חסר וזאת מכיוון שהם דומים לתסמינים המדווחים בחסר גבולי של מגנזיום. בין תסמיני אלו ניתן למצוא גם התכווצויות שרירים, שינוי במצב הרוח ועצבנות.

כמו כן מסרה ד"ר ווקר כי מחקר שנערך מוקדם יותר בארה"ב הראה כי למתן תוסף סידן ישנה השפעה מיטיבה על סימפטומים של תסמונת טרום ווסתית וכי אם מחליטים ליטול סידן ומגנזיום באופן משולב, בנשים אשר קיים בהם חסר של תוספים אלו, הרי שהיחס צריך להיות 2 ל 1. כמו כן ציינה ד"ר ווקר כי מגנזיום ציטרט נספג טוב יותר ממגנזיום אוקסיד.

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה