רשימת אתרים מומלצת לקרדיולוג

אחת השאלות החשובות לקרדיולוג מצוי היא כיצד להגיע לכל החומר החדש ה”מסתובב” באינטרנט, מהיכן כולם מגיעים אליו, ואיפה ניתן לעיין בתמונות והדמיות מעניינים.
אנסה לסדר את רשימת האתרים מהם ניתן להשיג את חומר רלוונטי ומעניין זה.
לרשימת הקישורים פיתחו את הקישור בסוף המאמר. מומלץ לפתוח את קובץ הקישורים במקביל לקריאת המאמר.

ראשית, אתרי האינטרנט של העיתונים המודפסים.
על האתר של New England Journal of Medicine מיותר להרבות את הדיבור. יש לדעת שבתוך האתר יש אפשרות לחיפוש medline , אפשרות להסתכל באופן נפרד על תמונות של images in medicine , ואפילו ללא תשלום.
אחת הצורות החביבות לסיים יום עבודה כאשר האינטרנט נמצא בהישג יד היא ללחוץ על האפשרות של חידות בתמונות, ולנסות לנחש את האבחנה. נחמד ומועיל, וגם חינם אין כסף.
Cardiosource מביא קבוצה מכובדת של עיתונים, הכוללים את the Journal of American College of Cardiology, וכן את הרשימה המכובדת הבאה:

· ACC Current Journal Review
· American Journal of Cardiology, The
· American Journal of Hypertension
· American Journal of Medicine, The
· Atherosclerosis
· Cardiovascular Pathology
· Cardiovascular Radiation Medicine
· Cardiovascular Research
· Cardiovascular Surgery
· Controlled Clinical Trials
· Europace
· European Heart Journal
· European Journal of Cardio-Thoracic Surgery
· European Journal of Echocardiography
· European Journal of Heart Failure
· International Journal of Cardiology
· Journal of Heart and Lung Transplantation, The
· Lancet, The
· Resuscitation
· Thrombosis Research
· Trends in Cardiovascular Medicine

הבעיה היחידה ניתן לקרוא רק את התקצירים של העיתונים, אלא אם אתה מנוי על העיתון כולו, דבר שחוזר על עצמו בכמה מהעיתונים, אך כפי שנראה, לא בכולם.
Cardosource מהווה אחד המקורות החשובים למידע לקרדיולוגים, והוא מכיל גם את כל הguidelines המעודכנים, אפשרות לmedline, וחדשות רפואיות עדכניות. אפשר להסתובב ימים שלמים באתר זה וללמוד הכל. אלא שבעולם הוירטואלי של הספרות הקרדיולוגית, יש עוד הרבה. ועל זה נדבר.
העיתונים הבאים החשובים כוללים כמובן את חבורת העיתונים של איגוד הלב האמריקאי American Heart Association, ובראשם ה Circulation אבל גם Circulation research, Stroke, Hypertension, Atherosclerosis Thrombosis and Vascular biology. כולם נמצאים פה.

עיתונים חשובים לא פחות כוללים את American Journal of Cardiology, עם מאמרי סיכום מצויינים, במיוחד החלק של curriculum in cardiology המסכם כל חודש נושא בסיסי אחר בקרדיולוגיה. מאמרי המערכת ניתנים בחינם באופן מלא.
Cardiology של ג’ו אלפרט

עיתונים אולי פחות מרכזיים, אבל בחינם, כוללים את: medscape המפורסם והמושקע. המאמרים בדרך כלל ברמה בסיסית, עיתונאית, אבל החדשות מהירות (ניתן לקבל את חדשות הכנסים הבינלאומיים הגדולים עוד באותו יום), כיסוי הנושאים רחב ומיועד לרופאים כלליים, פנימאים, רופאי משפחה, אחים/אחיות וטכנאים על כל נושא קרדיולוגי. תוספת נחמדה היא “חידונים” באק”ג או באקו, עם תשובות מיידיות.
clinical cardiology – (וסקירת החודש שם היא על carvedilol באי ספיקת לב)
עיתון האק”ג חדשות ואק”ג מעניינים עם אופציה חביבה שלח דרך האינטרנט scanning של אק”ג, וקבל תוך 24 שעות פיענוח של אלקטרופיזיולוג. הבקשה היחידה של האתר קבלת זכות על האק”ג לצורכי פרסום וכדומה.
אתר האקוקרדיוגרפיה רעיון יפה של סרטוני אקו של ממצאים יוצאי דופן. חשוב בעיקר לרופאים שאינם אקואיסטים.

ה medline הטוב ביותר הוא כמובן זה של הספריה הלאומית האמריקאית, בחינם.
אבל מי שרוצה את כל המאמר, ומהר, יכול לקבל זאת דווקא באתר הזה, או זה, שמאפשרים קניה של המאמר, והוא מגיע ישירות אליך, בפקס או בדואר. העסק לא זול, עד 100 שקל (20$) למאמר אחד, אבל אם הוא מאוד חשוב, זאת הדרך.

אתרי חובה:
האתר של אריק טופול והאתר של מרטין ליאון – מכילים עדכונים בקרדיולוגיה (אותם עדיף לא לקרוא, כי רובם חדשות של התעשיה), הרצאות מומחים שניתן לראות ואף לשמוע (צריך רמקולים, מסך טוב, חיבור קבוע לאינטרנט, והמון סבלנות), וצ’ופרים. הצ’ופר של האתר הראשון כולל את כל הtextbook בקרדיולוגיה של טופול, המהדורה של 1998 (נמצא בתוך referance) כולל תמונות וסרטונים של צינטורים ואקו), כולל הזדמנויות של הרצאות “חיות” (ניתן לראות את בראונוולד, לשאול אותו שאלות, ולקבל תשובות). הצ’ופר של האתר השני כולל שאלת הכנה לבחינה בקרדיולוגיה בכלל, ובקרדיולוגיה חודרנית בפרט.

אין לי ספק שהרשימה מצד אחד ארוכה מאוד. אין אפשרות להכנס לכל אתר אפילו פעם בחודש. אבל לדעתי חשוב לפחות לדעת שהאפשרויות קיימות, ובשנת 2001 ניתן לקרוא חומר תיאורטי גם בשעות שהספריה סגורה, או כאשר נמצאים בבית.
חשיבות הספריות כמקום קריאה של עיתונים רפואיים יורדת, אך יכולותן לאסוף את המקורות הכספיים לרכישת העיתונים או הספרים, ואז מתן קוד כניסה לסטודנטים או חברי הפקולטאות עם אפשרות להוצאת החומר ישירות מהבית או המשרד. דוגמא לכך באתרים של הספריה הרפואית של הטכניון או של האוניברסיטה העברית, עם רשימת העיתונים האלקטרוניים המאפשרים לאלו המקושרים דרך המודם של האוניברסיטה לקרא את העיתון באופן ישיר.

לרשימת הקישורים

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה