משפחה

כיצד משפיעה ויאגרה על הלחץ התוך עייני בחולי גלאוקומה פתוחת זוית?

הויאגרה סינדנפיל ציטראט, הינה מעכב סלקטיבי של cyclic guanosine monophosphate (CCGMP) dependent phosphdiesterase type 5 הגורם לוזודילטציה באמצעות הגברת ההרפיה של שריר חלק הנגרמת על ידי ניטריק אוקסיד. CCGMP מעורב ברגולציה של היצירה והיציאה של מי הלישכה. אי לכך קיימת אפשרות שויאגרה משפיעה על הלחץ התוך עייני.
המחברים בדקו זאת בעבר באנשים נורמליים ומצאו שאצלם לויאגרה אין השפעה משמעותית על הלחץ התוך עייני. המחקר הנוכחי בא לבדוק את השפעת הויאגרה על הלחץ התוך עייני של חולי גלאוקומה פתוחת זוית.
המחקר תוכנן כ crossover study כפול סמיות, אקראי, עם קונטרול-פלצבו, בו 15 חולים קבלו מנה אחת של ויאגרה 100 מ"ג או פלצבו בשני מועדים שונים, שלפחות שלושה ימים הפרידו ביניהם. גיל המשתתפים היו 63 שנים בממוצע וכולם היו חולים בגלאוקומה פתוחת זוית בשתי העיניים.
הלחץ התוך עייני נמדד באמצעות טונומטר אפלנציה של גולדמן מיד ולאחר 5-1 שעות לאחר בליעת הויאגרה. בנוסף בוצעו בדיקות לחץ דם ודופק.
התוצאות הראו שבהשוואה לפלצבו, לא נמצאו שינויים משמעותיים קלינית או סטטיסטית בלחץ התוך עייני. בנוסף לא נמצאו שינויים בלחץ הדם או בדופק.
לסיכום, ויאגרה במינון של 100 מ"ג לא גורמת כל שינוי משמעותי בלחץ התוך עייני של גברים החולים בגלאוקומה פתוחת זוית.

Acute Effects of Sildenafil Citrate (Viagra) on Intraocular Pressure in Open-angle Glaucoma
Juan E. Grunwald, Sindhu S. Jacob, Kelly Siu, Jody Piltz, Joan Dupont
Am J Ophthalmol. 2001;132:872-874

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה