מהן הסיבות השכיחות לחסימה נרכשת של הצינורית הנזו-לקרימלית?

חסימה ראשונית נרכשת של הצינורית הנזו-לקרימלית הינה הפרעה שכיחה הנגרמת מתהליך דלקתי ממוקם ופיברוזיס. סיבות משניות לחסימה יכולות להיות גידול, מחלה דלקתית סיסטמית, זיהום או טראומה.

מטרת המחקר
מטרת המחקר היתה לבדוק את שכיחות התהליכים הפתולוגיים השונים בקרב 166 חולים שעברו ניתוח דקריו-ציסטו-רינוסטומיה לתיקון חסימה נזו-לקרימלית ראשונית נרכשת.

מהלך המחקר
נאסף המידע הרפואי של 166 חולים שעברו 202 ניתוחי דקריו-ציסו-רינוסטומיה בגלל סימפטומים של חסימה ראשונית נרכשת של הצינורית הנזו-לקרימלית. מידע זה כלל את הפרטים הדמוגרפיים של החולים, הסימפטומים והסימנים, ההיסטוריה הרפואית הרלבנטית ותוצאות בדיקת המערכת הנזולקרימלית. בכל הניתוחים נלקחו ביופסיות של השק הלקרימלי ובוצעה בהן בדיקה היסטופתולוגית.

תוצאות
קבוצת החולים כללה 118 נשים (71%) ו- 48 (29%) גברים. הגיל הממוצע היה 60.7 שנים וטווח בין 21 ל- 93 שנים. כל החולים סבלו מאפיפורה כאשר ל- 32 מהם היה דקריוציסטיטיס. משך הסימפטומים היה בין 6 שבועות ל- 50 שנים. ב- 65% מהביופסיות נמצאה דלקת כרונית. לא נמצאו גידולים של שק הדמעות בקרב 202 הביופסיות של שק הדמעות.

מסקנות
המחברים מסכמים שברוב המקרים הביופסיה הצביעה על שינויים דלקתיים כרוניים. התפתחות גידולים של שק הדמעות הינה נדירה ביותר. אי לכך אין הצדקה לשלוח באופן שיגרתי דגימות משק הדמעות בעת ניתוח דקריו-ציסטו-רינוסטומיה לביצוע בדיקה היסטופתולוגית. בדיקה כזו יש לבצע רק במקרים בהם יש חשד לתהליך ממאיר, המבוסס על ממצאים אנמנסטיים, קליניים או ממצאים חשודים במהלך הניתוח.

Clinicopathologic Analysis of 166 patients with Primary Aquired Nasolacrimal Duct obstruction
Matthew W. Lee-Wing, Michael E. Ashenhurst
Ophthalmology 2001;108:2038-2040

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה