מניעת פקקת השתל עם שמן דגים – ניסוי אקראי, כפול-סמיות

J. Am. Soc Nephrol 13: 184-190, 2002
Prophylaxis of Graft Thrombosis with Fish Oil: Double-Blind, Randomized, Prospective Trial

Paul G. Schmitz, Linda K. Mccloud, Sanford T. Reikes, Cindy L. Leonard, and Mary E. Gellens
Division of Nephrology, St. Louis University School of Medicine, St. Louis, Missouri.

תזונה המועשרת בשמן דגים יכולה להשפיע לחיוב על פקקת השתל. לכן, נועדו מחקרים אלה לבחון את ההנחה שתזונה המועשרת בשמן דג תפחית את מקרי הפקקת בשתלים חדשים העשויים מ PTFE.

מהלך המחקר
נערך ניסוי אקראי, כפול-סמיות, וארבעה מטופלים נבחרו באופן אקראי כדי לקבל 4000 מג' שמן דגים או 4000 מג' של שמן ביקורת. שני החומרים הועשרו בנוגדי חימצון וטעמם שופר בעזרת פפרמינט. המטופלים החלו בטיפול תוך שבועיים לאחר חיבור השתל והמעקב אחריהם נערך במשך 12 חודשים או עד שהתפתחה פקקת. קבוצה אקראית של 12 מטופלים קיבלו שמן דגים ו 12 אחרים קיבלו שמן ביקורת.

תוצאות
הערכים הראשוניים לאחר 365 ימים היו 14.9% עבור קבוצת הביקורת ו 75.6% אצל הקבוצה שטופלה בשמן דגים. בדיקת הנשארים העלתה הבדל משמעותי בין המטופלים בשמן דגים ואלה שלא טופלו
(P < 0.03, Mantel-Cox test). בנוסף, בדיקה של ה covariables , כולל גיל של 50 שנה, מין, גזע, משקל גוף, סוכרת, זמן קרישה, וחתכי הליפידים, הראו שהשפעות אלה קרו באופן עקרוני כתוצאה ממתן שמן הדגים. ועוד חשוב, טיפול בשמן דגים הפחית גם את עמידות ה outflow הוורידי ואת לחץ הדם המערכתי, בהשוואה לערכי קבוצת הביקורת.

שמן הדג הוא בעל תכונות ביולוגיות מיוחדות המשפיעות לטובה על המקרים של פקקת שתל של PTFE, ולכן הוא מייצג אפשרות של טיפול למניעת פקקת השתל.

הערת העורך
אני תקוה, שהטעם של שמן הדגים לא יפריע לטיפול מניעתי זה…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה